Wold-Hansen Racing Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Juristens ord er vår lov!!! :-D Jeg holder helt med han hvertfall... Siter Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =) Opel Frontera -94 2,3Tdi Citroen Berlingo -06 1,4i Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T +Masse annen moro =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet September 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Har han skrevet under, har han skrevet under. Med mindre han var full eller fullstendig i sjokk da du presenterte dette papiret for ham, kan han ikke trekke seg i etterkant. Uavhengig av om han hadde skrevet under paa dette papiret, er det han som staar fullt og helt ansvarlig for det han har gjort. Det er helt urimelig at du skal sitte med kostnader fordi han har driti seg ut. Hvis han ikke vil forholde seg til det, ville jeg i alle fall sluttet aa kalle ham en kamerat. Om noedvendig hadde jeg gjerne latt denne saken gaa til retten. 35000 kr er mye penger. hann skrev under dagen etter det sjedde, ikke i sjok og har hann vert full så har det jo ikke vert noe tvil om hvem som skulle betalt! men hvordan skall jeg gå fram med dette? jeg har jo foreldrene til en myndig gutt på nakken på grunn av det her, og det hjelper ikke noe hva jeg sier eller viser av pappirer:( skall jeg gå til politiet og høre om saken? jeg vill ha det dokumentert att jeg får støttet dette 100% om jeg skall pushe noe mere på den stakkars guttn som ikke klarer ut med dette selv. så hvor skall jeg går for å få slik støtte på saken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet September 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Juristens ord er vår lov!!! :-DJeg holder helt med han hvertfall... det er bra! alle er på min side av saken, men ikke denne familien der nei.. jeg må få til dette utn att det koster meg en krone Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 hann skrev under dagen etter det sjedde, ikke i sjok og har hann vert full så har det jo ikke vert noe tvil om hvem som skulle betalt! men hvordan skall jeg gå fram med dette? jeg har jo foreldrene til en myndig gutt på nakken på grunn av det her, og det hjelper ikke noe hva jeg sier eller viser av pappirer:( skall jeg gå til politiet og høre om saken? jeg vill ha det dokumentert att jeg får støttet dette 100% om jeg skall pushe noe mere på den stakkars guttn som ikke klarer ut med dette selv. så hvor skall jeg går for å få slik støtte på saken? Hvis han bringer foreldrene på banen og du opplever det som problematisk, bør du også bringe foreldrene dine på banen. Jeg forstår ikke hvordan foreldrene hans kan mene at han ikke skal betale når det er han som har kræsjet bilen din. Kanskje han ikke har fortalt dem hele sannheten? Gå gjerne til politiet, men det er ikke alltid den beste løsningen, for det kan være tidkrevende (dette er i den store sammenheng en filleting som ikke prioriteres veldig høyt blant drap og voldtekter). Det som i alle fall er sikkert er at dersom saken blir etterforsket, vil han miste lappen og få forelegg for brudd på Vtrl §§ 3 og 21. Du kan jo nevne det for ham, så kan han velge hva som er verst - å gjøre opp for seg "frivillig" eller å bli anmeldt og få straff i tillegg til at han blir tvunget til å gjøre opp for seg... Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Enten så mister han førerkortet for å ha sovnet bak rattet og kollidert, eller så ordner han opp. Enkelt og greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet September 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Hvis han bringer foreldrene på banen og du opplever det som problematisk, bør du også bringe foreldrene dine på banen. Jeg forstår ikke hvordan foreldrene hans kan mene at han ikke skal betale når det er han som har kræsjet bilen din. Kanskje han ikke har fortalt dem hele sannheten? Gå gjerne til politiet, men det er ikke alltid den beste løsningen, for det kan være tidkrevende (dette er i den store sammenheng en filleting som ikke prioriteres veldig høyt blant drap og voldtekter). Det som i alle fall er sikkert er at dersom saken blir etterforsket, vil han miste lappen og få forelegg for brudd på Vtrl §§ 3 og 21. Du kan jo nevne det for ham, så kan han velge hva som er verst - å gjøre opp for seg "frivillig" eller å bli anmeldt og få straff i tillegg til at han blir tvunget til å gjøre opp for seg... ja jeg dro med foreldrene mine jeg og ja, hville ikke sitte selv å bli haglet på av de foreldrene der. men hvordan blir det da om det blir rettens vei og så blir hann som kjørte stillt spørsmålet, såvnet du når du kjørte den natten? og så innrømer ikke sjåføren det, jeg har ikke noe bevis på det nå annet en vitne som var med bilen. så du mener jeg kan gå på han med 100% nå og garantert ikke tape saken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Enten så mister han førerkortet for å ha sovnet bak rattet og kollidert, eller så ordner han opp. Enkelt og greit. ...ordne opp må han gjøre uansett, spørsmålet er bare om han må miste lappen og få forelegg i tillegg...;) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 så du mener jeg kan gå på han med 100% nå og garantert ikke tape saken? Eneste muligheten jeg kan se for at du taper er hvis vedkommende nekter fullstendig for å ha kjørt/krasjet bilen og blir trodd på det. I alle andre tilfeller skal han erstatte skaden, uavhengig av årsak. Ødelegger man noe, så må man betale reparasjonen. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Eneste muligheten jeg kan se for at du taper er hvis vedkommende nekter fullstendig for å ha kjørt/krasjet bilen og blir trodd på det. I alle andre tilfeller skal han erstatte skaden, uavhengig av årsak. Ødelegger man noe, så må man betale reparasjonen. men han har jo vitne, så tror ikke det skal bli noe problem, jeg hadde kjørt på! Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet September 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 men han har jo vitne, så tror ikke det skal bli noe problem, jeg hadde kjørt på! jeg kjører på jeg jeg! og jeg har 3 vitner som var med bilen denne kvelden så det er ikke noe problem, og viking som kom og hentet oss er jo vitne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbopow Skrevet Oktober 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2008 hvordan går det med sakenhar gjøken betalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 hvordan går det med sakenhar gjøken betalt. da er saken i orden for min sin del hvertfall:) jeg fikk igjenn bilen fra oppretting om tirsdagen(07.10.08) og han som kjørte har vert til oppretingsverkstedet og sakt att de skall sende regninga til hann. tusen takk for hjelpa:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244 volvo v8 Skrevet November 7, 2008 Rapporter Share Skrevet November 7, 2008 da er saken i orden for min sin del hvertfall:) jeg fikk igjenn bilen fra oppretting om tirsdagen(07.10.08) og han som kjørte har vert til oppretingsverkstedet og sakt att de skall sende regninga til hann. tusen takk for hjelpa:) det har ordnet seg detta?? :volvsmile Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet November 7, 2008 Rapporter Share Skrevet November 7, 2008 Det har da INGENTING å si hva dere skrev på det arket egentlig! man skriver ikke under på en kontrakt at jeg XXXX har herved kræsjet bilen og skal erstatte! Du skal uten tvil ha oppgjør fra han ! ellers kan du bare anmelde han til politiet for å ha sovnet bak rattet i bilen din mens han kjørte og da ryker lappen hans tvert ! Jeg vet ikke om du seriøst er dum eller bare uviten, ærlig talt! om HAN kjører DIN bil. HAN sovner og KRÆSJER DIN bil så burde regnestykket være enkelt selv for en døvblind idiot som ikke kan bruke kalkulator!! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet November 7, 2008 Rapporter Share Skrevet November 7, 2008 Dette er en ferdig sak slik jeg ser det... men siden det ble bumpet skriver jeg en liten kommentar jeg å. Er helt enig med juristen her i utgangspunktet, men hvorfor begynner du med denne... hei, bilen min ble krasjet i forige helg og fikk takstert skader til ca 35000.- og vi ble enige i kvelld om en deling på 50/50 men jeg er egentlig ikke enig i det da, så her er historien hvordan det sjedde Dersom dere ble enige om 50/50 er det usmaklig av deg å komme etterpå... JA, vi var enige... men nå er jeg plutselig ikke enig lenger... Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg