Gå til innhold

Texas goes HERTZ

Ranger emnet

texas_ranger

Anbefalte innlegg

jadda, ny bil betyr nytt anlegg.

har vært og handla inn litt godsaker nå.

2 stk komponentsett 6,5" (ESK165L)

1 stk 10" subb (HX250D)

1 stk monoblokk 1000w RMS (1ohm) (EP1D)

1 stk 4 kanaler 4X60 i 4ohm (EP4)

1 stk batteri terminal med innebygget sikring

1 stk batteriterminal til Minus

1 stk Basskasse

pluss litt noen demper plater og litt kabler.

bilen skal desverre til lakkering på mandag så får ikke begynt og gjøre noe med dette før tidligst onsdag.

men hva tykkes?

forøvrig skal det rettes en takk til gutta på installbay for god service og hjelp med utplukking av komponenter.

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk bare en pakke pris.

står i garasjen jeg :D

men en liten uppdate:

har trekt opp tillførsel og bytta ut den gamle minus lederen fra batteriet med en ny 50mm2.

ellers har jeg trekt opp ledere ut i den høyre døra bak og montert ferdig der.

har også demontert den høyre fremmdøra for og begynn der.

MEN

ett lite problem er det at mazda har sånn arti plugg and play i døren. altså, lederene er ikke trekkt rett i fra copeen til døra, i overgangen der sitter det en plugg sånn at hvis man skal finne på og bytte dør ei gang i tida så er det bare plugg and play, men det er ufattelig vrient og få igjennom ledningene der. i den døra som er ferdig måtte jeg gå ned i fra 1,5mm2 til 1mm2 en leder og borre små huller i pluggen hvor det ikke var tilkbolings pinner for så og pirke og lirke de igjennom, men forran er det ufattelig fult og enda trangere, så er litt spent på hvordan jeg skal klare og komme ut i døra der, har ikke sett så nøye på den døra enda, så hvis jeg er heldig kan jeg klare og få bort ett hull rett over den pluggen slik at jeg få ledningen igjnnom.

har telefonen full av bilder så kommer n bilde uppdate etter vært.

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp da var jeg ferdig for denne gang :D

mangler bare litt instilling, men jeg var lei av og tasse rundt i garasjen nå så det får vente littegrann, det er greit og være to på slikt også.

blei meget fornøy med resultatet :D

spiler flott det lille jeg har fått prøv det.

åsså kommer xenon lysa mine i løpet av uka nå :D så det blir flott og få litt lys også.

bilde uppdate kommer om non få dager, har ikke blitz på telefonen så det var for møkt til og ta bilder nå.

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke fått tatt noen sluttbilder men har har dere ijallefall det jeg har av bilder :P

Jon057.jpgBeste verktøyet man kan han når man bygge anlegg, ei sjikkelig kabelsko tang

Jon060-1.jpgoppgradering av jordingskabel til batteriet, viktig og bruk niter for sikker kontakt.

Jon056.jpg

krympestrømpe med lim sikrer at lederen henger godt fast

Jon058.jpg

den gamle jordingskabelen

Jon061-1.jpg

ferdige opgradering av jordkabel

Jon062-1.jpg

demontert den en bakdøra og satt inn 6,5"

Jon063-1.jpg

ferdig montert bakdør

Jon064-1.jpg

nærbilde av diskant i bakdør

Jon054.jpg

ferdig montert i fremmdør.

Jon067-1.jpg

forsterkere og diverse delefiltere og litt kabling montert på ryggen av baksetene

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser jo helt kanon ut detta jon:D

klar for å tukle litt i morra? tenkte på instilling, prøve litt:)

blei satt stor pris på at du tok med deg litt mdf oppover når du handla i alle fall:D

få den late skoleraua di over hit da!

jeg skulle nå samma veien så kunne like godt være litt hyggelig i samme slengen :D

sjøl om jeg muligens var litt i overkant snill, kjørte med for stor henger på firmabilen og lasta var noe dårlig sikra :ratatatat men fikk ikke noe pes så da gikk det greit.

edit: har også fått montert xenon lysa nå, men også de mangler justering :D

også har jeg lekt meg litt og kobla opp to blå katoder på undersida av hattehylla som slår seg på når man åpner bagasjerommet :P

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider