Gå til innhold

svensker..... sier ikke mere

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Skal ikke si noe jeg, men jeg hadde hvertfall clutchen inne og traff bremsen etter et panikk spark, da jeg trilla inn på parkeringsplassen (5-6-7 km/t.) Jeg stoppa før betong kanten. Dette var før jeg kunne kjøre bil som jeg kjører i dag, så ikke le!

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

Er det lov å bruke en svensk reg. bil til øvelseskjøring tro? Det er jo meget strenge regler på bruk av uenlandsk bil i norge.

Er ihvertfall lov for å kjøre svensk bil vis man har en som er i bosatt i sverige ved siden av seg. Er ikke helt sikker på den svenske personen må stå som eier av den bilen men.

:pimp EYE CANDY :pimp

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by just crusing

Er ihvertfall lov for å kjøre svensk bil vis man har en som er i bosatt i sverige ved siden av seg. Er ikke helt sikker på den svenske personen må stå som eier av den bilen men.

Det er feil, ingen andre enn den registrerte eieren av en utenlandsk bil lov til å kjøre den i Norge, i tillfeller hvor det er nødvendig at andre kjører bilen denne eieren være med. Spørsmålet mitt er om det er tillatt å bruke bilen til øvelseskjøring, noe som ikke faller under kategorien nødvendig kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feil, ingen andre enn den registrerte eieren av en utenlandsk bil lov til å kjøre den i Norge, i tillfeller hvor det er nødvendig at andre kjører bilen denne eieren være med. Spørsmålet mitt er om det er tillatt å bruke bilen til øvelseskjøring, noe som ikke faller under kategorien nødvendig kjøring.

Men hva blir definert som en nødvendighet....her er det en del uklarheter. At øvelsekjøring ikke er en nødvengihet er det det vel ikke en tvil om, men dette var ikke en del av min påstand.

Syns det starter å bli mye kverulante folk på forumet her.

:pimp EYE CANDY :pimp

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å bruke en svensk reg. bil til øvelseskjøring tro? Det er jo meget strenge regler på bruk av uenlandsk bil i norge.

En sommer for noen år sia ville jeg øvelseskjøre i Sverige.. måtte på politistasjon i Sverige og ordne masse papirer og sånn. Var slett ikke sikkert det var greit heller. Ga faen til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider