Reodor F Skrevet September 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 farfaren min eide en sånn type bil med sliromatic en gang.. ikke spesielt imp. den bilen! Men liker man det så liker man det!! ;) Liker og liker fru Blom. Det er vel snarere slik at man elsker å hate den :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 Min onkel var en fast og god Volvokunde da 343 DL ble introdusert. Han ble invitert til prøvekjøring av forhandleren. Under prøveturen falt tre pyntelister og den ene baklykta rett og slett av bilen... Onkel fortsatte litt til med 240 kan du si Men kvaliteten på bilene tok seg vel opp. Hadde en 340 som "vinterbruksbil" for en del år siden. Det var dog med manuell kasse. Etter en bensinfylling ble det forsøkt en rivstart som resulterte i et smell under bilen og null fremdrift. Dytta bilen til side, og mens vi venta på annen tansport satte medeier seg inn i bilen og rusa motoren maks, noe som resulterte i et nytt smell og at det sprutet diverse deler rundt bilen. Hva som egentlig skjedde ble det ikke forska noe nærmere på, men det ble nok litt høyt turtall for mellomakselen. Clutchhuset revnet i allefall hele veien rundt, og under påfølgende tauing til huggeren hoppa girstanga ca en halv meter til høyre med jevne mellomrom.. Men bilene er veldig fine å sladde med, pga vektfordelingen med kasse bak, bakdelen var at overlevningen fra Renault 14 under panseret krevde nærmest Vikingeskipforhold for å rive løs hjula. 360 må være gøy hvis det holder. Morfar hadde og to 340 med manuell, men den ene rømte på egenhånd gjennom en hage og inn i en solid granlegg. Nr to endte sine dager i et kryss der det kom en buss med forkjørsrett.. Kanskje like greit Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Skjedd noe nytt med RJ..... Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Skjedd noe nytt med RJ..... Jeg har den glede å bruke RJ bortimot daglig. Bortsett fra at varmeapparatet kommer og går så har han vært ganske stabil. I går hørte jeg en øredøvende knirkelyd fra høyre bakhjul i lave hastigheter uten gasspådrag. Denne lyden valgte jeg å ignorere helt til den ga opp og gikk sin vei. Jeg hørte den hvertfall ikke i dag :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Mandag 13. oktober kommer RJ til å tilbakelegge strekningen Oslo-Heistadmoen, ganske tidlig på dagen og forhåpentligvis for egen maskin. Alt personell langs parsellen bes stå klar med vimpler, hatter og neser samt innta høyeste beredskap på sitt redningsutstyr, inkl løftebrille og slepetau. Det er tross alt snakk om langtur her... Retur foregår fredag ettermiddag samme uke! Reodor F Hærfører Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Et lite bilde av RJ onde stebror, John Ross Ewing: Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet Oktober 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Ville du kjøpt bruktbil av denne mannen? :) Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Ville du kjøpt bruktbil av denne mannen? :) Jeg kunne vel alltids ha solgt han en bruktbil... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Jeg har den glede å bruke RJ bortimot daglig. Bortsett fra at varmeapparatet kommer og går så har han vært ganske stabil. I går hørte jeg en øredøvende knirkelyd fra høyre bakhjul i lave hastigheter uten gasspådrag. Denne lyden valgte jeg å ignorere helt til den ga opp og gikk sin vei. Jeg hørte den hvertfall ikke i dag :D Hehe, hadde nå alle feil vært like greie og ha med og gjøre. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Artig topic, i og med at jeg selv heter Johan. Begynte å lure litt...hmm... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Hehe, morsom lesing. Men pass på reodor du kommer til å bli forelska når den første snøen laver ned:angelsmili: Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Hehe, morsom lesing. Men pass på reodor du kommer til å bli forelska når den første snøen laver ned:angelsmili: Jeg kjenner allerede nå at kjøreegenskapene er ganske morsomme. Den ligger godt på veien, og jeg biller meg inn at den vil være lett å kontrollere på glatta :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 hvordan gikk kongsberg turen ? :angelsmili: Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 hvordan gikk kongsberg turen ? :angelsmili: Kongsbergturen med påfølgende retur gikk alldeles utmerket til RJ å være. Riktignok virket ikke varmeapparatvifta - men det gjør jo ikke så mye så lenge bilen er i fart, og riktignok lukter det svidd på lengre turer, men alt i alt klarte RJ seg bra. På vei hjem rakk jeg en tur innom Eiker for en hyggelig prat og innom KRB for min jevnlige dose av dyre motordeler til 850-prosjektet. Jeg noterte meg dog at det var skuffende få frammøtte langs ruta som sto og viftet med sine flagg. Ingen faktisk... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Miss_Benz Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Ha ha! Jævli bra skrivi! :-)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg