Gå til innhold

Skulle selge bilen - om håndpenger og depositum

Ranger emnet


245tic

Anbefalte innlegg

Jeg synes heller du skal henvise til kontrakten dere har og be han betale resten av kjøpesumme og komme og hente bilen.

 

Hvis han har inngått en skriftlig kontrakt kan han ikke jo ikke trekke seg fra den helt uten vidrere. En avtale er en avtale. Og kontrakt er ihvertfall juridisk bindende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I utgangspunktet ville jeg beholdt alle pengene. Syns du har strukket deg langt som tilbød 2500 tilbake. Finn ut hvordan han skal gå videre med saken. Hvis han er av typen som maser med advokat tar det jo ca en time før han før en regning på etpar tusenlapper, og er du sta litt til, koster det han fort 5 lapper i advokathonorar, hvis han er den typen:) Hvis han har noen tjenester utestående fra en kompis i hells angels, bør du kanskje vurdere å gi tilbake alt. Men ikke før!! kommer han trekkende med politi ellerno, kan du be han bevise at du har fått noe som helst. Så vidt jeg kan lese ble det ikke gitt kvittering for de 5000 kr? Forbrukerkjøpsloven gjelder forresten ikke mellom 2 forbrukere, som det ser ut som dere er. Den gjelder mellom forbruker og en profesjonell part. Ingen av dere 2 kan vel sies å være spesielt proffe når det kommer til å kjøpe/selge bil;)

 

 

 

mvh oddi

 

 

Hvorfor må du fortsette med slike neandertaleruttalelser og henvise til både Hells Angels og politi når det finnes et regelverk som regulerer dette på en grei måte? Jeg har forøvrig aldri henvist til forbrukerkjøpsloven, kun til kjøpsloven og avtaleloven.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller du skal henvise til kontrakten dere har og be han betale resten av kjøpesumme og komme og hente bilen.

 

Hvis han har inngått en skriftlig kontrakt kan han ikke jo ikke trekke seg fra den helt uten vidrere. En avtale er en avtale. Og kontrakt er ihvertfall juridisk bindende.

 

Man kan ikke tvinge kjøper til å kjøpe bilen hvis ikke kan overta den likevel. Men kjøper kan da være pliktig å erstatte det tapet selger har hatt, jamfør det jeg skrev ovenfor.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke skjedd så mye her egentlig, når han ikke er veldig samarbeids villig. Har tilbudt han halvparten tilbake siden bilen enda ikke er solgt og siden han fikk meg til å rive av sotingen på alle vindune og div andre småting.. Men han står på sitt å sier han skal politi anmelde og levere kontrakten til de. den kontrakten står det ikke noe sum står kun betalings måte: Kontant og kontonr. Men noe jeg lurer på er: Han hadde med seg omreglappen hjem med underskrift osv, den har han tatt kopi av før han sendte orginalen til meg (orginalen er ikke utfylt med hans navn, altså ny eier). Han sier nå han skal sende inn den. Må man ikke ha orginalen for å omregge bilen???

wirrumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han sender inn en kopi av salgsmeldingen som han har skrevet under på i ettertid kan du anmelde han for dokumentforfalskning, når du står med originalen som IKKE har hans navn på.. Å en politianmeldelse fra hans side blir uansett bare henlagt pga bevisets stilling, om det i det hele tatt er noe de gidder å se på.. Tror politiet har viktigere saker å ta seg av enn forbrukertvister. Du har jo ikke stjålet noe som helst, du FIKK pengene av han. Og du har jo tilbudt han pengene tilbake, minus det soting og alt det ekstra bryderiet har kostet deg sånn omtrent. Tap av kjøpere mm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han sender inn en kopi av salgsmeldingen som han har skrevet under på i ettertid kan du anmelde han for dokumentforfalskning, når du står med originalen som IKKE har hans navn på..

 

 

Jeg har orginalen uten hans navn på ja. Det er et argument hvis han sender meg en meld å sier han har levert inn omreg lappen.

Som jeg skjønner her kommer ikke han lang.

wirrumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg ny sms av han figuren etter jeg sendte at hvis han leverte kopien av omreglappen så kan jeg anmelde han for dokumentforfalskning. Jeg fikk tilbake: Helt greit. For har jeg forfalsket noe da? sett over 5 så skal jeg rive de istykker. For juristen ved politikammer sa jeg bare kunne gjøre krav på bilen siden det ikke står noe om summer eller noe i kontrakten. Der har jeg kjøpt en bil. så ditt valg...

wirrumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han var hos meg første dagen å sa han skulle ha bilen skrev jeg under på omreg lappen og kontrakten, så ringte han meg 3dager senere å sa han ikke hadde råd alikvel. da ba jeg han sende til bake kontrakten og omreg lappen. Jeg har begge orginalene. mens han har tatt kopi av begge og fylt ut resten i ettertid...

Men uansett da. Så står det ikke om noe summer eller no i kontrakten så da kan jo jeg eventulet si at jeg ikke fikk mere enn 2tusen også kan han si 10 000 osv er jo ikke noe beviser på noe som helst

wirrumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår