Gå til innhold

Skulle selge bilen - om håndpenger og depositum

Ranger emnet

245tic

Anbefalte innlegg

• Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

møt opp med 2000 å si at du beholder 2500 for arbeid osv og du brukte 500 il drivstoff siden det var du som måtte reise så langt :)

PS ta med et balltre eller en stor skiftnøkkel :D

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS ta med et balltre eller en stor skiftnøkkel :D

Ja for all del, man må jo ikke glemme å være e-tøff når man gir råd.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det håndpenger eller depositum som ble betalt? depositum er man pliktig til å betale tilbake om handelen går skeis, håndpenger betales på kjøper sin risiko. Når jeg skriver kontrakt og kjøper ikke har alt med en gang og gjerne vil holde av bilen så betaler de gjerne 5-10k i håndpenger og får 1-2 uker på å skaffe resten. Det er iallefall fremgangsmåten jeg bruker når jeg selger bil, ueansett så er jeg tilhenger av "cash on delivery"

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at det er drøyt at du beholder pengene, sant at han ikke har holdt sin del av avtalen. Men det er sikkert snakk om 18år gammel guttunge som ikke har så god råd. 4-5lapper er da ikke så mye cash eller hva? Gi stakkaren tilbake pengene så finner du nok noen kjøpere.

Han har jo rivd av sotinga på bilen. Da er det jo rett og rimelig at han tar deler av beløpet.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at det er drøyt at du beholder pengene, sant at han ikke har holdt sin del av avtalen. Men det er sikkert snakk om 18år gammel guttunge som ikke har så god råd. 4-5lapper er da ikke så mye cash eller hva? Gi stakkaren tilbake pengene så finner du nok noen kjøpere.

Er snakk om en mann i 30-40 årene lissom hehe...

Jeg har vært snill å sagt jeg kan tilby han halvparten tilbake, jeg skal ha litt for tap av salg, soting osv, men når han svarer frekt tilbake å sier at jeg skal sende hver eneste kr tilbake. Så ødlegger han for seg selv bare. så nå gidder jeg ikke gjøre noe mere før han blir litt seriøs mann å godtar 3laken

wirrumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det håndpenger eller depositum som ble betalt? depositum er man pliktig til å betale tilbake om handelen går skeis, håndpenger betales på kjøper sin risiko. Når jeg skriver kontrakt og kjøper ikke har alt med en gang og gjerne vil holde av bilen så betaler de gjerne 5-10k i håndpenger og får 1-2 uker på å skaffe resten. Det er iallefall fremgangsmåten jeg bruker når jeg selger bil, ueansett så er jeg tilhenger av "cash on delivery"

Var ikke snakk om noe Depositum vi skrev heller ikke noe om det i kontrakten.. Jeg også har blitt tilhenger av "Cash on delivery" nå gitt hehe

wirrumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sakt han kan få 2500, vis man sier noe mer.. Også kommer han med nei, jeg skal ha alt. Så bare venter du til han sier noe igjen. Men da sier du 2000.. osv.. 500 mindre vær gang.. hehe. han må lære..:deng

hehe var det jeg skrev til han igår på sms, han han kan få 3000kr, da sa han bare overfør alle pengene så skal jeg rive de istykker?? Hva faen mente han med det tenkte jeg da. Så nå har jeg ikke gjort en dritt, ikke har jeg fått sms eller noe heller

wirrumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe var det jeg skrev til han igår på sms, han han kan få 3000kr,

Selg bilen på nytt du, før du gjør noe som helst. Da ser du hvor mye du taper, så finner du ut hvor mye du kan gi ham tilbake

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider