Gå til innhold

Våtsliping og polering av bengalakk

Ranger emnet

Pot # 1

Anbefalte innlegg

hmm, min erfaring er at benga lakk ikke går å slipe og polere selv om det er en tett farge, siden den ikke er blanda herder i, går å ha herder i, men du har ikke dette, så å slipe på dette blir som å flytte en tyggis rundt på bilen, pakker seg i pappiret å blir seende helt.. jævli ut! Prøvde på en fanger til en kunde som hadde kost malt den, var ikke håp så :P

men du kan jo ha flax, noen får til og lakke med ny benga oppå den gamle uten kok, andre ikke :P

Er jo trossalt olje maling så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Å blande herder i Benga er bare tull. Det er ingen stoffer i Benga som reagerer med herder. Til Quicklakk finnes det derimot en slags "herder".

Benga kan pusses, en må bare være sikker på at den er herdet og at det ikke er blandet lurium i den. Poleres enkelt og greit med Silikonolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å blande herder i Benga er bare tull. Det er ingen stoffer i Benga som reagerer med herder. Til Quicklakk finnes det derimot en slags "herder".

Benga kan pusses, en må bare være sikker på at den er herdet og at det ikke er blandet lurium i den. Poleres enkelt og greit med Silikonolje.

er en grunn for at detta møkkaproduktet skal på stålrekverket på terassen på Tjømme og ikke på en bil...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,har malt camry'en med bengalakk,og som kjent er ikke det akkurat det peneste...lurer på om man kan våtslipe bilen og polere den opp fpr å bli kvitt noe av appelsinhud utseendet

er ikke ute etter noe showcar-lakk,men bare at det ser litt bedre ut

Nikolai

Tipper at utynnet benga uten ekstra herder blir sinnsykt sticky, ja.. men jeg vet om "polerins-prinser" som har klart å fått dette til. Hvordan det er å våtslipe vet jeg ikke, men det går nok mye papir...

Foreslår at du tar deg en tur innom "bilpleienerdene" på detailersclub.no og legger inn spørsmålet der, det er der jeg har sett noen få til sticky-paint.

Øivind

godkjemi.com

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider