-Veritas- Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Hei. Tenkte kanskje jeg skulle lage en liten tråd om bilen min :) Det blir på ingen måte noen prosjekt tråd, og oppdateringer blir neppe ofte. Bilen er da en Volvo 242 L fra 1975. Fargen er orange :volvsmile . Rulla godt over 400 000 =) Sto originalt en B20A i den, men den raste jeg :) Så nå har jeg en B230a, og venter nå på 2 45/45 webere, som ble sendt forrige Fredag (12/09-08). Har skiftet til ny-typen støtfangere, montert bakrutesjalusi, sprayet lyktene røde og rammen rundt svart. Har laget en ny hatthylle som jeg simpelt bare har kilt mellom setet og bakveggen på en måte. der har jeg montert 2 6x9 alpine høytalere. Har montert en turteller i dashboardet. Montert usa blinkers, og sotet bakrutene. Hadde helt frem, men det var noen som ikke likte det :-) Grunnen til at jeg ar en grill uten emblem på bildene er at jeg har mistet emblemet >.< Har nå funnet en annen uten emblem, den prøver jeg å fylle i sporene på en måte, sånn at sporet etter emblemet blir borte. Er spennt på hvordan det blir :-) Dere trenger ikke å kommentere hvor skitten den er! :ratatatat Planer fremover er; - Montere 2 forgassere - 4-2-1 Grenrør - Få listverk over fontfanger, samt forbedre listen på bakfangeren. - Mer senk. - Skiftet koffertlokk (har et hull!) - Fjerne (N) merket atme skiltet :uhhmmwhat?: - Fjerne kroken Og sikkert mer jeg ikke husker. Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Flott bil.. Men på emblemet bak står det jo 244 DL.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet September 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Haha, ja det er litt arti :p forrige eier mistet sitt (gudene vet hvordan) og satt det der inn for at det ikke skulle ruste :P Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Uten at du følger opp resten av motoren vil ikke 2x 45 DCOE gi deg all verden, men det vet du kanskje? Medmindre forgasserne er bestykket til trimmingsgraden din er faren for at den vil gå som en dass absolutt tilstede. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Kul bil :) Likte måten du har satt inn turtelleren i dashen :D Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet September 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Reodor F: Er klar over det, har egentlig litt skjulte planer der og. Bare økonomien strekker til :-) Jeg hørte noen snakket om at 405 toppen bare er for forgasser og 531 bare for innsprøytning. stemmer dette? Jørgen_Rana: Takker:) ble ganske fornøyd. Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Det er ikke sant. Disse er like gode til begge deler. Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Jeg hørte noen snakket om at 405 toppen bare er for forgasser og 531 bare for innsprøytning. stemmer dette? Litt usikker på hvorfor du har fått de anbefalingene for toppene. 405-toppen har vel hull til dyser for mekanisk innsprøytning, mens 531-toppen ikke har slike hull, da dysene på motorer denne toppen har vært montert på sitter i innsuget. Sånn sett burde du fått omvendte anbefalinger, men jeg vil tro at begge topper kan brukes til begge deler. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet September 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Har vel ikke fått anbefalinger.. har bare lest i andre tråder, er også mulig at jeg har byttet om på dem. De hullene på 405 toppen, er de blendet? Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Har vel ikke fått anbefalinger.. har bare lest i andre tråder, er også mulig at jeg har byttet om på dem. De hullene på 405 toppen, er de blendet? De er ikke blendet i utgangspunktet. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet September 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Hm, er vel best å lete etter en 531 topp da. Er det noen her som kunne prøvd å photoshoppa en grp. A vinge på den? Klarer ikke å se for meg hvordan den blir med vinge.. Og er det noen som vet hva det koster for planing av topp, og porting av ventiler? Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet September 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Da har jeg fått et rart problem.. Jeg klarer ikke å forklare det så jeg tegnet det :) Det gjelder blink lys, kan tilføye at jeg ikke har blinklys i skjermene. Jeg hadde baklyktene av, men merket hvor alle ledningene skulle, og satte de på samme plass (tror jeg :D) På det øverste bilde, skal selvfølgeli lykta til høyre ha blink oppe til høyre. Bare en liten feil :D De som er krysset ut er de som blinker. Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 ledningene til blinklysene er grønn på ene siden og gul på andresiden. Står det riktig bør du sjekke jordinga Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 ja, sjekk jordinga :p Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet September 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 sjekka jordinga og den var fin. Har ingen ledning som er grønn, men har en som er gul og hvit, dem står på blinklysa. Det er noen kabelsko det går 2 ledninger innpå, dem har jeg ikke tatt av, tok bare dem av lykta hvis du skjønner. Skjønner bare ikke hvorfor det blinker i kjørelysa, og at jeg har mista blinklysa på skjermene Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg