Gå til innhold

Veritas' 242 L

Ranger emnet

-Veritas-

Anbefalte innlegg

Regner med at trådstarter overser kommentaren til samegutten.
vil ha meg frabedt slike kommentarer i denne tråden.

Jeg hadde soting helt frem, men onkel politi likte ikke det.

Laksetrapp er tøft :)

Får nok ny grill snart (hvis prisen ikke er horibel).

Liker ikke å kjøre med emblemfri grill, i allefall ikke når sporet etter emblemet vises. Tenkte jeg skulle prøve å bruke gammel grillen til et lite prosjekt. Prøve å tette igjen sporet og skjære bort det som blir overflødig. Altså at den blir lik over hele. (JEG KAN IKKE FORKLARE :D)

Uansett, skal få ordnet noen nye bilder og sånnt når jeg kommer hjem om 11 dager(!!) Jeg gleder meg ikke altså;-)

Angående motorplanene, eller drømmene om du vil, så er de ikke så veldig spesiell. Det blir vel enten en sugis eller en oppbrukt ft. Hadde bestillt 2 forgassere med innsug og 4-2-1 grenrør, men pga useriøs selger ble det ikke noe av.

Men sannsynlig blir det vel sugemotor eller forgasserturbo i første om gang. Brorn min har akkurat fått sin turbo motor i gang, så jeg er nok nødt å få fingern ut. Kan jo ikke la han kjøre fra meg! :volvsmile

Så etter disse juletider må det vel skje noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var Eu-kontrollen unnagjort i denne omgang. Gikk rett vest, så blir en del skruing framover.

2 - Frontrute

2 - Støtdempere

2 - Endeledd, fv

2 - Skeiv virkningsgrad på bremser fremme

2 - Nødbrems (må justeres)

2 - Belte passasjerside, rulles ikke helt inn

1 - Blinklys venstre forskjerm

1 - Skjermlys

1 - Hjullager, slitt

Synes han kontrolløren var litt vel streng, men men..

Og nå skal sotingen vekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke han var så streng jeg. Bremser er jo ganske vesentlig, og det skal de sette feil på hvis noe er galt.

- belte - høggern

- frontrute - forsikring, 2000 egenandel

- dempere og endeledd fra biltema

1`er feil er jo bare å drite i.

Synes dette var greit å fikse jeg da.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det med belte var strengt. Det funker jo, bare at det går ikke helt inn, du må fortsatt strekke det ut for å få det over deg. Har heller aldri vært borti at du får 2'er på støtdempere.

Uansett, jeg har hørt at støtdempere fra Saab 93 passer på 240, og at dem er kortere. Noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
har du b20 i din? eller noe annet? skal bygge om motoren min litt. sitter i en sliten b20. noen tips om hva jeg kan gjøre uten å bruke så alt for mye penger på motor.

godt tips er og starte egen tråd om sin egen bil :)

MVH Raymond Myrland

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en B20 med rådebank. Så den kjørte jeg til den raste, som ikke tok så lang tid :D. Etter det ble det b230A, som jeg enda har. Koster ikke mange lappene for en b230a motor, jeg kjøpte en delebil jeg tok min ifra, plukket rimelig med deler fra den.

Er vel ikke så mye du kan gjøre med en motor uten å bruke mye penger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider