esbandos Skrevet Juli 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2009 Ferdig levert slik som på bildet? Hvordan er kvaliteten på sveisen? Mig/tig-sveisa? :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Juli 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2009 Ferdig lakkert ja. Send han en PM du.. :) Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Temur Skrevet Juli 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2009 Har mistet deler av emblemet...igjen. Noen som har en grill, evt. et emblem liggende? Skrik ut. Fått en liten pakke fra en onkel i USA. Slik onkel vil jeg også ha :D Har deler til den knekte grillen min da.. Ikke så veldig fint emblem, men stengene er strøkne. Og så må du begynne å feste den ordentlig! :D Men ellers blir det bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2009 Jepp, blir vel fram med lim nå! Send opp stengene da vel! Send pris på pm :) Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2009 (endret) Ok, da har jeg fått bilen til å gå som høvelig. Har byttet topp, satt i en 160 topp som jeg hadde liggende. Nå plages jeg litt med alt for mye fortenning, men har ikke mer å stille. Har også prøvd å flyttet fordeleren en-to tenner på registeret uten at det ble noe bedre, ble verre faktisk. (Prøvde begge veier.) Den kutter også på ca. 5 000. Lurer på om det er p.g.a tenningen, eller kan den være ei tann feil på kammen? Noen som har tenningsmodul, fordeler for elektronisk tenning med stor vakuumklokke og ledningsnett liggende? Her er et bilde av motorrommet. Enda mye som skal gjøres. Skal sette i en oil catchtank som all veivhusventilasjon skal inn på. Ellers skal innsuget gjøres rent og lakkes. Luftfilter skal flyttes frem og motorrommet skal vaskes. Hvilken turbo blir hakket over denne? Tror denne er gåen, er plaget med MYE blårøyk, men det er ingenting så lenge jeg holder mer enn 3000 rpm. Hvordan blir det om jeg setter turboen som er hakket over denne på, vil jeg da få problemer med å ikke klare å levere nok bensin? Noen som har en original turbo i ok stand liggende? Endret Juli 26, 2009 av -Veritas- Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Juli 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2009 (endret) "Hakket over" er vell mange turboer som klassifiserer til, men en T3\T4 hybrid er jo ikke å forakte :) Hvis du monterer en slik bør du begynne å tenke på å montere en innsprøytningspumpe og en Malpassi BTR for forgasserturbo, og legge opp 10mm retur til tanken :) Det burde gjøre susen :D Endret Juli 27, 2009 av Jørgen_Rana Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Juli 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2009 Okey. Har fått tak i en ny original turbo får nå. Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Juli 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2009 Har svart på PM nå :) Har du funnet ut av hva som gjør at den stopper i tide og utide? Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet Juli 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2009 Spotta deg i sentrum i går kveld :D Siter Spotting på Finnsnes Min E39 Touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2009 Joda, den var en tann feil på kammen! No går den som ei kule. Heh, tror det var mange som spotta den igår, ble noen hoder som ble snudd.. Synes synd på han karn i den røde 850'en, han ble frakjørt til de grader. ! :D Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boombie Skrevet Februar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2010 Har fått gjort litt med bilen, men en skikkelig vask er enda ikke blitt gjort. Pytt pytt. Senk & Emblem Senk & Emblem 2 Er dette senk med kun lesjøfors eller er det kappet senksett? Vet det er lenge siden dette emnet var aktivt, men hvordan er prosjektet den dag idag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Februar 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2010 Kappet 2 runder fremme, skulle helst vært en runde bake og.. Ser ut som bilen er solgt, driver å setter den i stand nå, så blir den sendt avgårde når jeg kommer hjem på fri. Jobber på sjøen. Har funnet meg en ny i Tromsø, med B230FT & Getrag 262cr. Den er ikke ferdig, så blir et kose prosjekt. Kommer vel en tråd om den, når jeg har fått den hjem. Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boombie Skrevet Februar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2010 Ok, bra du har funnet deg en ny 242. :-) Sliter litt at lesjøfors-fjærene ikke skal senke mer uten å måtte kappe.. Har et sett selv som skal på 140'en, tror ikke det utgjør det store. Men om man kapper så blir vel både førerkort og skilt tatt i en eventuel teknisk kontroll. :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-jacobsen- Skrevet Februar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 Finfin bil detta :) men hvorfor i all verden kjøpte du ikke original turteller og festa hvor den egentlig skal være? :confused: Siter 1990 Volvo 740 f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 Når jeg monterte den i dashen, visste jeg ikke at man fikk turteller til å ha i speedometerklokka. Dette har jeg nå, så har jeg turbotrykksmåler i dashen hvor turtelleren sto. Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.