Gå til innhold

Lov om bruk av neon lys

Ranger emnet

TommyTott

Anbefalte innlegg

Veit ikke om dette er riktig forum, men....

Kan noen vise/fortelle meg HVOR det står at neon lys ikke er lov.

Så vidt jeg veit er det ingen lover mot å montere lys som peker ned i bakken.

Og hvordan er det med neon inni bilen/under panser/grill???

---------------------------------------

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P)

x Aprilia RS 50

---------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TommyTott

Veit ikke om dette er riktig forum, men....

Kan noen vise/fortelle meg HVOR det står at neon lys ikke er lov.

Så vidt jeg veit er det ingen lover mot å montere lys som peker ned i bakken.

Og hvordan er det med neon inni bilen/under panser/grill???

Unødvendig lys er ikke lov. Søk litt på forumet så finner du sikkert hvor det står oxo.

EOD. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TommyTott

Jeg veit at det er mange som mange som har hørt at det er ulovlig. men hvor står det svart på hvitt?

Hvor er loven som bekrefter disse påstandene?

Jeg kan bekrefte disse påstandene... Jeg hadde en laaaaang prat med onkel om dette... Det er lov så lenge du har bilnøklene i hendene dine (og IKKE i tenningen) og bilen står parkert... Med en gang du kjører med neonlys på har du brutt loven....

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Bodø Trafikkstasjon fikk jeg beskjed om at neon lysene under bilen måtte bort, uansett om de ble brukt til utstilling eller hva det måtte være. Regelverket som omhandler ettermonterte lys legges opp etter en liste med lovlig utstyr påsto dem. Neon er ikke på den listen, og dermed ikke tillatt. Du kan ikke koble dem fra, da det ikke er tillatt å ha lysutstyr som ikke virker påmontert kjøretøyet. Men fikk aldri se dette på papiret:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lys inne i bilen? er det slakt fra onkel det å eller? det lyser blått fra baksetet mitt av en eller annen grunn:op

Sierra-> FuckedOnRaceDay

MR 2 '86-> Solgt

Celica 87-> Ribba -> Spiker

Charade-> Solgt tilbake

Citröen ZX -> borte

Corrolla EE 80 --> Døde og gjennoppstod som en flyende filmstjerne--> Skikkelig død denna gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider