Gå til innhold

Lov om bruk av neon lys

Ranger emnet

TommyTott

Anbefalte innlegg

Originally posted by just crusing

tro meg det blir du stoppet for.....og for bedskjed om å hive i søppla---:)

Snakker av egne erfaringer

det er ikke lov, ingenting som kan regnes som tøft eller artig er lov i norge..

live fat, die young, and leave a big, fat, corpse...

->subaru legacy 97 GLEDE SEG TIL VINTERN:)

x: honda civic lsi

x:mazda 1,6 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han snakker om i artikkelen er bruk av lysene under kjøring, og ikke om det er påmonterte. Jeg har planer om å montere det på min Jetta, og la alt lys (inne og ute), gå om brytere rett til høyre for rattet. Jeg har faktisk planer om å bruke det til show-bruk, og ikke ellers.

Er det lovlig, kan dem kysse meg bak.

Det må da være samme som å si at bilen ikke kan gå fortere enn 100km/t, pga. at den kan bryte norske fartsgrenser.

-Christoffer-

Jetta er digg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TommyTott

Jeg veit at det er mange som mange som har hørt at det er ulovlig. men hvor står det svart på hvitt?

Hvor er loven som bekrefter disse påstandene?

Det står ikke direkte i kjøretøyforskriften om at det ikke er lov, men det står hvilke lys som er påbudt å ha og hvilke lys du kan ha. Det står også hvilken farge det skal være, hvilken vinkel de skal kunne sees i fra. For noen lys, i hoved sak hovedlys og langlys står det også min og maks tillatte lystyrke

BMW 325i 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står det som er tillat, og dets om ikke står er IKKE lov! Fikk jeg beskjed etter en lang krangel med biltilsynet, bare for å utdype sin mening tok han frem disse eks; Det står ingen plass i loven at det IKKE er lov å ha en rakett motor på bilen eller en svær vifte!!!!!!!!!! men det står ka som er lov og ka du kan ha, og ALT med TûV papirer kan godkjennes vissst de opprettholder noen Direktiver etter Norsk Lov....

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt ikke når du møter en som synes det er kult med ekstralys, såkalte kurve- eller tåkelys montert i grillen eller innfelt i støtfangeren. De aller fleste blender møtende trafikk når de er koblet sammen med nærlyset.

Så blir vi irritert og blinker litt med vårt eget fjernlys for å markere at vi blir blendet. Dermed får vi et helt symfoniorkester av fjernlys tilbake - og setter selvfølgelig på vårt eget, noe som heller ikke er tillatt.

Jeg har fått den i tryne noen ganger :(

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cobe

Da kan dem ta meg baklengs. Uansett, jeg synes man kan gjøre det, så lenge det ikke bryter direkte mot regler, som å bruke dem under kjøring. Uansett, jeg får ta en telefon eller skrive en mail en dag sikkert, så får jeg høre med biltilsynet.

Jeg synes!!!

Den holder desverre ikke når onkel og biltilsynet kommer. :)

Vanvittig mange regler "jeg synes" er helt på trynet, men det hjelper så lite når du står der i veikanten uten lapp ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider