Gå til innhold

Hvor lavt trykk er det på olja når oljelampa lyser ?

Ranger emnet


Jørgen_Rana

Anbefalte innlegg

Topic sier vel det meste men jeg kan utdype spørsmålet litt:

 

Jeg har en Volvo 242 bilcrossbil der jeg ofte har endel blinking i oljetrykkslampa i knappe svinger med humper og endel mens bilen er i lufta ( Selvfølgelig =) Derfor lurte jeg på hvor lavt trykket er når lampa begynner å lyse :)

 

:volvsmile

 

Og til de som synes at 242 i bilcross er å banne i kirka: Importert fra sverige uten chassinummer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topic sier vel det meste men jeg kan utdype spørsmålet litt:

 

Jeg har en Volvo 242 bilcrossbil der jeg ofte har endel blinking i oljetrykkslampa i knappe svinger med humper og endel mens bilen er i lufta ( Selvfølgelig =) Derfor lurte jeg på hvor lavt trykket er når lampa begynner å lyse :)

 

:volvsmile

 

Og til de som synes at 242 i bilcross er å banne i kirka: Importert fra sverige uten chassinummer :P

 

Ca 1-1,5.bar, ikke særlig mye.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er klar over at olja ligger rundtomkring i motoren i knappe svinger og sånt :) Men jeg funderte over akkurat hvor lite oljetrykk jeg har når dette skjer, du kan si at jeg lurer på hvor alvorlig skvulpingen er :)

 

Noen sier 1-1.5 og andre sier 0.3 ? :P Var 2 ganske forskjellige tall da ?

 

edit: Må nesten takke for alle de raske svarene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er klar over det :S Heldigvis er det ikke så ofte det blinker.. Har koblet bensinpumpa på oljetrykkslampa slik at bensinpumpa stopper når oljetrykket er lavt, men har selvfølgelig panikkbryter på systemet.. :)

 

Men lurer fremdeles på når bryteren slår ut, og kan denne brukes på lufttrykk også ? Fikk noen ideer her ser du .. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bruke den på lufttrykk mener jeg ja.. Min bryter slo ut på 0.4 sånn ca.. Kobla slik at coilen mista strøm når den slo ut.. :) Litt ugunstig i startøyeblikket da jeg måtte ha en bryter som ga strøm til coilen når jeg skulle starte, for så å slå av bryteren igjen når motoren gikk og oljebryteren ikke var innkoblet..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svulpeplater hadde nok trengtes ja.. Men dette er som sagt bare i en sving, så den holder nok ut helga ;) Men til 2 Timersløpet må jeg nok fikse det :)

 

Esbandos: Har akkurat samme systemet, bare at jeg har en panikkbryter ( Finalebryteren min, vil helst komme meg i mål selv om jeg mister oljetrykk 50m før mål )

 

Må vell bare finne fram kompressoren og måle en bryter da, siden det ikke virker som noen er helt sikre på dette :) Kan si i fra hvis jeg får en nøyaktig måling.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår