Gå til innhold

Rustbehandling av bil

Ranger emnet


TBI

Anbefalte innlegg

Er bilen din vært vinterkjørt før?

 

Har bare dårlige erfaringer med understellsbehandling av biler som har vært vinterkjørt før. Fører bare til at du stenger den rusta du allerede har inne. Og dette fører bare til enda mere rust.

 

Det beste er vel om du har muligheten til å spyle bilen din under engang i blant, og la den stå å tørke inne etter dette. Eller kjøpe deg bmw.

 

;)

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by just crusing

Er bilen din vært vinterkjørt før?

 

Har bare dårlige erfaringer med understellsbehandling av biler som har vært vinterkjørt før. Fører bare til at du stenger den rusta du allerede har inne. Og dette fører bare til enda mere rust.

 

Det beste er vel om du har muligheten til å spyle bilen din under engang i blant, og la den stå å tørke inne etter dette. Eller kjøpe deg bmw.

 

;)

 

bmw du ... ;) (litt tykkere stål tar bare lengre tid å gjennomruste)

-Har nok vært vinterkjørt, ja. Men ikke i saltlake. -Dersom det blir gjort en grundig behandling, skal det ikke være noe rust å stenge inne. -Selvfølgeligvis finnes det eksempler der dette har skjedd, men de om det ..

 

Leter bare etter noen som er å anbefale heromkring jeg ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TBI

 

bmw du ... ;) (litt tykkere stål tar bare lengre tid å gjennomruste)

-Har nok vært vinterkjørt, ja. Men ikke i saltlake. -Dersom det blir gjort en grundig behandling, skal det ikke være noe rust å stenge inne. -Selvfølgeligvis finnes det eksempler der dette har skjedd, men de om det ..

 

Leter bare etter noen som er å anbefale heromkring jeg ..

 

Det fine med bmw e-36 er at fetset et slags "plastikk" trekk på understellet fra fabrikk, noe som gir bedre virkning enn understellsbehandling.

 

men som sagt.....understells behandling ihvertfall med tectyl vil bare være å utsette problemene dine. Men vis du bare spurte etter steder i Tr. Heim så får du beklage svare mitt......for det har jeg ikke peiling på

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde faktisk bilen inne hos de på Tempe for et par år siden (de som ligger rett sør for sentrum, mellom Elgseter gt og elven). Det var ikke understellsbehandling, men måtte få tectylert kanalene på nytt da jeg hadde skrapet opp litt med jekken.

 

Resultatet etter et par måneder var at tectylen satt fint der det var tectyl fra før, men på de bare områdene som var skrapet opp flasset den av. Jeg er med andre ord lite fornøyd med den sjappa der.

 

En venn av meg har fått understellsbehandlet bilene sine på et sted enda lenger sør for byen, og han var kjempefornøyd med disse. Jeg synes ikke de heller virket helt 100% i det de tillot for lite tid for tørking, samt at eksosanlegget var oversprøytet så det luktet som et helvete når det ble varmt.

 

Kan sikkert skaffe deg nr./adresse hvis det er aktuelt

 

Selv har jeg brukt et sted på Rud i Bærum som jeg synes virker bra, men det er kanskje litt langt å dra...

 

P.S: "Plastikktrekket" finnes på E30 også :-)

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Beamer Screamer

Hadde faktisk bilen inne hos de på Tempe for et par år siden (de som ligger rett sør for sentrum, mellom Elgseter gt og elven). Det var ikke understellsbehandling, men måtte få tectylert kanalene på nytt da jeg hadde skrapet opp litt med jekken.

 

Resultatet etter et par måneder var at tectylen satt fint der det var tectyl fra før, men på de bare områdene som var skrapet opp flasset den av. Jeg er med andre ord lite fornøyd med den sjappa der.

 

En venn av meg har fått understellsbehandlet bilene sine på et sted enda lenger sør for byen, og han var kjempefornøyd med disse. Jeg synes ikke de heller virket helt 100% i det de tillot for lite tid for tørking, samt at eksosanlegget var oversprøytet så det luktet som et helvete når det ble varmt.

 

Kan sikkert skaffe deg nr./adresse hvis det er aktuelt

 

Selv har jeg brukt et sted på Rud i Bærum som jeg synes virker bra, men det er kanskje litt langt å dra...

 

P.S: "Plastikktrekket" finnes på E30 også :-)

 

Var jo ikke helt bra reklame for de på Tempe dette, men takker for svar. -Legge gjerne ut nr./adresse dersom du anbefaler noen, alltid kjekt å vite om :)

-Ikke mye smart å oversprøyte eksesanlegget .. (får håpe for deres del at det var en dårlig lærling eller noe)

 

Noen andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Italiano power

Jeg vet om bra i bergensområdet, var inne for 14 dager siden selv jeg... men det hjelper vel ikke deg? Min var inne i 3 dager...

 

Hjelper nok ikke meg så veldig, nei :)

-Tok det virkelig 3dager? ..

Da stod den vel urørt i et par dager anntar jeg .. (tar vel også en tid å tørke-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han som jeg var hos er kjent for å være meget nøye og rimelig. Derfor var det bla over 2 mnd ventetid og 45 minutter kjøring for å komme dit. Betalte 3200 for full behandling. Han gikk inn i Kanaler og tok av skjermer og andre ting for å fylle igjen. han brukte også på steder som var vanskelig å komme til ekstra med bar + noe greier, slik at alt blir til støv og kommer til i alle hulrom som ikke kan nås på annet vis... Jeg er i hvertfall meget fornøyd med resultatet, griste heller ikke slik mange gjør... Ha hørt at det vanligvis tar 2 dager, men han vil ikke slippe den ut før det har gått 3 pga tørking...

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Har selv egentlig lyst til å behandle varebilen min(selv om den er behandla fra fabrikk, har begynt å få overflaterust enkelte steder), og mht. at den har gått i saltlake minst denna vinter'n så er det vel olje som er eneste behandling for denna? Tectyl vil vel bare kapsle inn rusta...

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår