Xanderion Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Jeg lurer på hva som hadde vært ett godt valg av subwoofere når jeg har denne monoblokka: Memphis 16-MCD4KW - 4000Watt RMS @ 1 ohm, 2000Watt RMS @ 2ohm, 1000Watt RMS @ 4ohm. Skal helst ha 2stk 12"! Siter [ Daniel Nilssen ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rtbuggie Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 prisklasse? -Rtbuggie Siter her var det en gang noen vise ord, og et par prosjekter SIGNATURREGLER: http://www.bilforumet.no/faq GRATULERER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xanderion Skrevet September 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Kunne tenkt meg på en 2,5k per sub... Skal altså da ha 2 stk. 12" Tror forsterkeren er altfor sterk for mine to MTX 5512-04 med 300Watt RMS =P Siter [ Daniel Nilssen ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Vel, for 2500,- pr. 12" får du ikke nødvendigvis så himla mye mer effekttålighet enn med MTX'ene, om dét er et mål... selv ville jeg gått for et par Raptor-12 til den forsterkeren, men da blir det 6800,- for et par. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xanderion Skrevet September 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Vel, for 2500,- pr. 12" får du ikke nødvendigvis så himla mye mer effekttålighet enn med MTX'ene, om dét er et mål... selv ville jeg gått for et par Raptor-12 til den forsterkeren, men da blir det 6800,- for et par. Mener du at MTX'ene burde tåle å bli spilt på denna forsterkeren? =) Siter [ Daniel Nilssen ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Selvfølgelig tåler de det, HVIS du spiller "med ørene" ;) Det er når en forsterker yter mere enn det suben "tåler" at du får skikkelig kontroll på suben... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Mener du at MTX'ene burde tåle å bli spilt på denna forsterkeren? =)Ja, selvfølgelig gjør de det... forsterkeren din gir ikke ut 2000 watt fra første sekund du slår på anlegget, det er jo volumkontrollen din som bestemmer hvor mange watt forsterkeren leverer. Du må bare høre etter når MTX'ene nærmer seg metningspunktet for hva de kan ta imot. Og det er nok betydelig mer enn 300 watt eller hva de nå er oppgitt til. Med den forsterkeren er det jo dog helt klart potensiale for betydelig trøkk i bilen, og da er det jo kjekt med elementer som kan ta imot og omsette all watt'en... og da er det som du er inne på, andre elementer som vil takle strømstyrken bedre og lengre enn MTX'ene du har. Ikke sikkert du vil orke å sitte i bilen da, men det er kanskje en annen sak... ;) Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xanderion Skrevet September 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Selvfølgelig tåler de det, HVIS du spiller "med ørene" ;)Det er når en forsterker yter mere enn det suben "tåler" at du får skikkelig kontroll på suben... ;) Det har jeg hørt tidligere av en bilstereoekspert =) Kanskje det blir fælt lite blafring på subbene nå da =P Klarte ikke dra 1stk MTX 5512-04 helt ut på en Dynabel BF4501, men kjørte det ganske bra =) Men dette vil flytte fjell do.Ob Siter [ Daniel Nilssen ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg