Gå til innhold

Kosekroken (Offtopictråden for Audi)

Ranger emnet


Sandmo

Anbefalte innlegg

  • Svar 37.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • Sandmo

    7025

  • mordi87

    5255

  • _eSOo_

    4950

  • henne

    3918

Top Posters In This Topic

Nordlendinger er et drivanes folk. De fleste er sosialt omgjengelig og liker å prate.

Noen er født til å bli selger. Det ligger i blodet. Vi andre skyr denne pågående oppgaven. Her har du et eksempel på et unikt salgstalent.

 

 

En ung gutt fra en by i Nord-Norge flyttet til Oslo og gikk til et stort kjøpesenter for å søke jobb. Sjefen for kjøpesenter spurte: "Har du noe selgererfaring?"

Gutten svaret: "Nåååå, jooo, har nok jobbet som selger hjemme i bygda." Ettersom sjefen syntes gutten virket trivelig og frampå, bestemte han seg for å ansette han.

"Du kan begynne i morgen tidlig" sa han til gutten. "Jeg kommer ned etter vi har stengt i morgen kveld og ser hvordan du har hatt det på din første dag på jobb." Gutten hadde en tung dag, men til slutt var den ferdig. Etter stengetid kom så sjefen ned som han hadde lovet dagen før. "Hvor mange salg gjorde du i dag?" Spurte sjefen.

Gutten svarte: "En."

Da ble sjefen litt forundret og sa "Bare en!? Våre selgere bruker normalt å gjøre mellom 20 og 30 salg på en dag. Hvor mye penger var det snakk om?"

Gutten svarte: "1 911 138 kr."

Sjefen ble svært overrasket og sa: "1 911 138 kr!? Hva solgte du til han?"

Gutten svarte: "Først solgte jeg en liten fiskekrok. Så solgte jeg en mellomstor fiskekrok. Deretter solgte jeg en stor fiskekrok. Siden ble det fiskesnøre. Da jeg spurte hvor han skulle fiske, svarte han at han skulle dra ned til kysten. Da sa jeg at han kunne trenge en båt, så vi gikk ned til båtavdelningen. Der solgte jeg han den store Baylineren med dobble motorer. Deretter viste det seg at hans lille Honda Civic ikke kunne dra den store båten, så jeg tok med han til bilavdelingen og solgte han en Chevrolet Tahoen 4-hjulstrekker.

"Sjefen, som nå var i sjokktilstand sa... "Så du mener altså at en mann kom inn for å kjøpe en fiskekrok og du klarte å selge han en båt og en bil?"

Da svarte gutten glatt: "Nei, nei! Han kom inn og skulle kjøpe tamponger til sin kone, og da sa jeg at han like gjerne kunne dra og fiske, ettersom helgen allikevel var ødelagt!"

En usedvanlig beskjeden mann fikk besøk av en kvinnelig selger som hadde med seg kosmetiske artikler.

Hun spurte om hun kunne få snakke med konen hans. Den beskjedne herremannen forteller at hun ikke er hjemme.

Damen spør om hun kan vente til hun kommer. Han fulgte henne til kjøkkenet og ba henne vente der.

 

 

Timene gikk, men ingen kone kom og til slutt går hun ut for å spørre mannen hvor hans kone er

. - Hun er på kirkegården, svarer han kort. - Vet du når hun kommer hjem? spør damen.

- Nei, det gjør jeg ikke. Hun har vært der i elleve år nåDet var to gutter som gikk på en vei. Plutselig så de en brun ting liggende på veien. Så sa den ene: Se der er en skjokolade!

- Nei, sa den andre. Det er en bæsj!

- Nei, det er en skjokolade.

- Det er en bæsj!

- Nei, det er en skjokolade!

- Skal vi lukte på den? spurte den andre.

 

 

- Ja.

De bøyde seg ned og luktet på den.

- Ja, det er en skjokolade, sa den ene.

- Nei, den lukter som en bæsj! sa den andre.

- Skal vi smake på den?

- Ja.

De bøyde seg ned og smakte på den.

- Æsj, det var en bæsj! sa den ene.

- Det var bra vi ikke tråkket på den, daEn bilist kjørte over en bru. Da han kom midt på brua ble han stoppet av en politimann som sa:

 

"Gratulerer du er bilist nr. 1000 som kjører over denne brua. Du har vunnet 1000 kroner!"

 

"Jippi!" utbryter bilisten. "Nå har jeg råd til å ta sertifikat!"

 

 

 

Kona som satt ved siden av skjønte at mannen hadde forsnakket seg og sa: "Ikke hør på ham, konstabel, han er full!"

 

Da hadde bestemor som satt i baksetet oppdaget at de var stoppet av politiet, og hun sa: "Det var det jeg visste! Vi ville ikke komme langt med en stjålet bil!"

Jeg hadde atten flasker med Whisky i kjelleren da min søster ga meg beskjed om å tømme innholdet fra alle flaskene i vasken, ellers......

Jeg sa jeg at jeg skulle gjøre det og gikk den tunge vei ned for å ta fatt på den ubehagelige oppgaven.

Jeg trakk korken av den første flasken og helte innholdet i vasken med unntak av et glass, som jeg drakk. Så tok jeg korken av flaske nummer 2 og gjorde det samme med den, med unntak av et glass, som jeg drakk.

 

 

Så tok jeg korken av den tredje flasken og helte innholdet ned i vasken, som jeg drakk. Jeg tok korken fra flaske nummer fire ned i vasken og helte flasken ned i glasset, som jeg drakk. Jeg trakk vasken av det neste glasset og helte korken ned i flasken. Så korket jeg vasken med glasset, flasket drinken og drakk hellingen.

Når jeg hadde tømt alt støttet jeg huset med en hånd, talte glass, korker, flasker og vasker med hverandre, og kom til tjueni, og da huset kom tilbake talte jeg dem igjen og til slutt hadde jeg alle husene i en flaske, som jeg drakk. Jeg er ikke under alkoflytelse av innohol som troen nor at jeg er. Jeg er ikke fullparten så halv som du tror. Jeg tåper meg så følisk at jeg vet hvem jeg er, og jo fullere jeg står her jo lengre blir jeg.

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår