Gå til innhold

Kosekroken (Offtopictråden for Audi)

Ranger emnet


Sandmo

Anbefalte innlegg

  • Svar 37.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • Sandmo

    7025

  • mordi87

    5255

  • _eSOo_

    4950

  • henne

    3918

Top Posters In This Topic


muli å høre med nien chippping firmedr ??

 

Har nå prøvd å bytte hjerne, men problemet løste seg ikke. Prøvde å sette en klemme på turbo røret og koblet til en turbotrykksmåler og da ladet den 0,9bar med den nye hjernen. Han fra chipsenter mener at den da skal klare å lade over 2bar, men det kunne også være at hjernen slo inn og sa ifra at den ikke skal gå høyere fordi den var jo ikke chippet da.

 

Da vi prøvde å chippe den hjernen og fjernet den klemmen over turbotrykksventilen ladet den ingenting. 0 bar.

 

Da satte vi tilbake den gamle hjernen. Prøvde da å chippe den, men ladet fremdeles på 0,25bar.

 

Prøvde etter det å legge inn orginalprogramvaren tilbake, men det klarte han ikke. Han tok den med seg inn og loddet litt på den. Sikkert noe som var ødelagt. La inn deretter den orginale programvaren.

 

Fikk beskjed om å sjekke om turboen var hel og om akkuatoren var hel. Kunne være noe sprekk, skade eller lekkasje i dem.

 

Men spørsmålet mitt er da, på vei hjem syntes jeg at bilen gikk mye bedre enn før. Hørte også noe som gikk rundt og når jeg hadde 4-5000 omdreininger og da jeg tråkket inn clutchen for å skifte gir hørte jeg noe slå ut akkurat som resirkventilen slår inn. Tror det var den også.

 

Kan det være i orden nå?

 

Hva burde jeg gjøre? Noen her i Oslo/Akershus som har lyst til å hjelpe meg med å ta en titt på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


 

Har nå prøvd å bytte hjerne, men problemet løste seg ikke. Prøvde å sette en klemme på turbo røret og koblet til en turbotrykksmåler og da ladet den 0,9bar med den nye hjernen. Han fra chipsenter mener at den da skal klare å lade over 2bar, men det kunne også være at hjernen slo inn og sa ifra at den ikke skal gå høyere fordi den var jo ikke chippet da.

 

Da vi prøvde å chippe den hjernen og fjernet den klemmen over turbotrykksventilen ladet den ingenting. 0 bar.

 

Da satte vi tilbake den gamle hjernen. Prøvde da å chippe den, men ladet fremdeles på 0,25bar.

 

Prøvde etter det å legge inn orginalprogramvaren tilbake, men det klarte han ikke. Han tok den med seg inn og loddet litt på den. Sikkert noe som var ødelagt. La inn deretter den orginale programvaren.

 

Fikk beskjed om å sjekke om turboen var hel og om akkuatoren var hel. Kunne være noe sprekk, skade eller lekkasje i dem.

 

Men spørsmålet mitt er da, på vei hjem syntes jeg at bilen gikk mye bedre enn før. Hørte også noe som gikk rundt og når jeg hadde 4-5000 omdreininger og da jeg tråkket inn clutchen for å skifte gir hørte jeg noe slå ut akkurat som resirkventilen slår inn. Tror det var den også.

 

Kan det være i orden nå?

 

Hva burde jeg gjøre? Noen her i Oslo/Akershus som har lyst til å hjelpe meg med å ta en titt på dette?

 

hmm hadde jeg bodd nærmere kunne det jo vært mulig å ta en titt men virka litt snodig det der ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår