Gå til innhold

Kosekroken (Offtopictråden for Audi)

Ranger emnet

Sandmo

Anbefalte innlegg

• Svar 37.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• Sandmo

7025

• mordi87

5255

• _eSOo_

4950

• henne

3918

Top Posters In This Topic

Det første jeg la merke til da jeg kom til sverige var at 98% av ALLE svenske bilene der hadde slik ekstra lys på bilene sine. Sånne store lyskastere vist dere skjønner. :op:

Hva faen liksom. Er det påbudt eller noe i sverige? Det var seriøst 98% av alle bilene som hadde det. I norge er det 4% sikkert som bruker sånne. Vertfall her jeg kommer ifra.

Sånne jeg tenker på:

Bosch%20div%20lys.jpg

Syns bare det var litt wierd..

Var foresten i Østersund.

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papirkurven, du finner ikke mange biler med ekstralys i Stockholm. :D

Men det er mye av det på landsbygda (og mindre byer med mye natur rundt).

I Sverige er det nemlig veldig mye ville dyr i skogene, som passerer over veiene, uten å se seg til høyre og venstre.

Ref. SVT Värvmland 8.juli 2009:

Hittills i år har 1051 viltolyckor inträffat på vägarna runt om i Värmland. Det är en ökning jämfört med samma period förra året då det inträffade 933 olyckor.

Av olyckorna är de med rådjur de klart vanligaste. 832 stycken sådana har hittills inträffat. Älgolyckorna, som ofta orsakar den största skadan har ökat med tio och har hittils i år varit 213.

Nytt för år i statistiken är en olycka med ett vildsvin.

[/Quote]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke engang opplyste motorveier i Sverige vettu :)

PS, odd one out :D

http://i250.photobucket.com/albums/gg254/MariusSandmo/Grenlandstreffet/IMG_1984EDIT.jpg

EDIT: Ulykke som involverer et villsvin faktisk :D

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he skjønner :D snakkas gutter og jenter :) en uke borte fra dere :(

Hejdå Ztian. Ikke kom hjem med rare prikker på Jr.

Det første jeg la merke til da jeg kom til sverige var at 98% av ALLE svenske bilene der hadde slik ekstra lys på bilene sine. Sånne store lyskastere vist dere skjønner. :op:

Hva faen liksom. Er det påbudt eller noe i sverige? Det var seriøst 98% av alle bilene som hadde det. I norge er det 4% sikkert som bruker sånne. Vertfall her jeg kommer ifra.

Sånne jeg tenker på:

[iG]http://www.4x4vest.no/UserFiles/Bosch%20div%20lys.jpg[/img]

Syns bare det var litt wierd..

Var foresten i Østersund.

hahhaha, sant.. Typiske svensker med fronten full av ekstralys :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis er svingkransen på ein gravemaskin bygd opp?

Og korleis er drifta av beltene?

Er det hydrauliske drift av beltene, og kor er oljemotoren?

Svingkransen har en svingmotor som står med splines ned i et tannhjul som går mot svingkransen.. Jepp, det er hydraulisk drift på beltene, og de får olje fra pumpene som er tilkoblet dieselmotoren :) så er det en solenoid som styrer om det skal være lav eller høy hastighet.. Overhalte finaldrevet på en hjulgraver i uken som var, og på torsdag var vi oppe hos Velde Pukk og trakk ut drivakslingen på 345'en som brant :)

om du er i området så er det sikkert ingen problem at du kommer innom verkstedet og sier hei ;) skal skifte svinghjulshuset på en IT62H hjulaster nå.. Begynner å demontere nå i morgen(Mandag)..

Endret av Dagi51

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår