Gå til innhold

Kosekroken (Offtopictråden for Audi)

Ranger emnet


Sandmo

Anbefalte innlegg

  • Svar 37.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • Sandmo

    7025

  • mordi87

    5255

  • _eSOo_

    4950

  • henne

    3918

Top Posters In This Topic

Svingkransen har en svingmotor som står med splines ned i et tannhjul som går mot svingkransen.. Jepp, det er hydraulisk drift på beltene, og de får olje fra pumpene som er tilkoblet dieselmotoren :) så er det en solenoid som styrer om det skal være lav eller høy hastighet.. Overhalte finaldrevet på en hjulgraver i uken som var, og på torsdag var vi oppe hos Velde Pukk og trakk ut drivakslingen på 345'en som brant :)

 

om du er i området så er det sikkert ingen problem at du kommer innom verkstedet og sier hei ;) skal skifte svinghjulshuset på en IT62H hjulaster nå.. Begynner å demontere nå i morgen(Mandag)..

 

På ein 330 såg eg idag at det er to par hydraulikkslanger som er kopla til ei stålplate oppå svingkransen.

Mysteriet er korleis dei er kopla til drivhjula i belteopphenget.

 

Det med sprekk i svinghjulhuset og bunnpanna, kan det være at motoren er chippa?

Kan hjullastaren ha blitt belasta for mykje?

Kan det være høgt oljetrykk?

Kanskje du bør sjå over radiatoren og resten av kjølesystemet.

Kan ikkje så mykje om motorar, men eg kom på nokre årsaker til at det er sprekker i svinghjulhuset og bunnpanna.

 

Når det gjelder førstebil er det stor sansynlighet for at det blir ein Mercedes W124 300D.

Men eg har ingenting imot Audi for det.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ein 330 såg eg idag at det er to par hydraulikkslanger som er kopla til ei stålplate oppå svingkransen.

Mysteriet er korleis dei er kopla til drivhjula i belteopphenget.

Det med sprekk i svinghjulhuset og bunnpanna, kan det være at motoren er chippa?

Kan hjullastaren ha blitt belasta for mykje?

Kan det være høgt oljetrykk?

Kanskje du bør sjå over radiatoren og resten av kjølesystemet.

Kan ikkje så mykje om motorar, men eg kom på nokre årsaker til at det er sprekker i svinghjulhuset og bunnpanna.

 

Når det gjelder førstebil er det stor sansynlighet for at det blir ein Mercedes W124 300D.

Men eg har ingenting imot Audi for det.

 

Det mysteriet om de 2 slangene er jeg ikke sikker på selv, men alle slanger som går ned i undervogna, går gjennom en svivel, hvordan denne svivelen fungerer er jeg ikke sikker på..

 

Sprekken kommer muligens av vridninger, og bulken i bunnpanna kan komme av differensialen, da den ligger rett under der bunnpanna er bulket. Siden maskinen går mye i metall og tungt materiale, så blir det mye "dabbing" på bakhjulene, og da kan differensialen ha slått i bunnpanna.

 

Men ikke vær redd for å komme med andre forslag :)

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår