Gå til innhold

Kosekroken (Offtopictråden for Audi)

Ranger emnet


Sandmo

Anbefalte innlegg

  • Svar 37.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • Sandmo

    7025

  • mordi87

    5255

  • _eSOo_

    4950

  • henne

    3918

Top Posters In This Topic

Det er kun lov til å kjøre med grøftelys på dagen eller når det er tåke. desverre

Park å grøfte lys er ikke lov nei 2900kr tror jeg fikk i bot for det. Faen meg så teit

 

Nettopp, noen prøvde å forklare meg det med at man blir "blendet" av sine egne grøftelys. Ikke i samme forstand som man blir blendet av en bil som kommer i mot, men man får mye mer lys foran bilen. Øynene søker naturlig dit det er mest lys, og man fokuserer helt automatisk mye nærmere bilen enn man gjør med andre lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, noen prøvde å forklare meg det med at man blir "blendet" av sine egne grøftelys. Ikke i samme forstand som man blir blendet av en bil som kommer i mot, men man får mye mer lys foran bilen. Øynene søker naturlig dit det er mest lys, og man fokuserer helt automatisk mye nærmere bilen enn man gjør med andre lys.

 

Jeg kjører med tåkeøys uansett tid på døgnet jeg. Blir ikke blenda av mine egne eller reagerer på andre med grøfte lys. Så det sitat der syns jeg er teit hehe

wirrumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm teite regler. Ser så mye bedre ut biler som kjører med tåkelys hehe. Men skal være litt "enig" er noen biler som har veldig sterke grøftelys

 

Jeg syns heller ikke jeg har noe dårligere sikt når bruker de, ei heller slutter jeg å se fremover..

Men hvis forskning sier jeg har/gjør det så :D hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår