Gå til innhold

Elektronikk BMW E34

Ranger emnet

BMWinmyheart

Anbefalte innlegg

Har en E34 med en del problemer angående elektronikk.

Hverken vinduene eller takluken kan åpnes elektrisk. Vindusviskerene går bare på høyeste nivå. Sentrallåsen fungerer ikke og lyset i taket slår seg ikke på. Hittil er det ganske mange som har sett på det uten å finne feilen. For eksempel er det prøvd å bytte ut relé uten noe hell.. Så da lurer jeg på om det er noen her som har opplevd noe av det samme? Eller kanskje vet hvilke deler som bør skiftes/hvor en skal lete? :)

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken vinduene eller takluken kan åpnes elektrisk. Vindusviskerene går bare på høyeste nivå. Sentrallåsen fungerer ikke og lyset i taket slår seg ikke på. Hittil er det ganske mange som har sett på det uten å finne feilen. For eksempel er det prøvd å bytte ut relé uten noe hell.. Så da lurer jeg på om det er noen her som har opplevd noe av det samme? Eller kanskje vet hvilke deler som bør skiftes/hvor en skal lete? :)

Er det byttet rele til vinduviskerne, når de kun fungerer på høyeste hastighet bruker det alltid være relet som er gåent.Har Skjedd på min 5'er og en kamerat sin. Byttet rele og alt ok.

Har de tatt opp bryterne og sjekket om det ligger styrestrøm fram til bryterne?(sjekke om det er noe spenning der?) Kan være bryterne som er gåene da, men rart at både vindu og tak har gått.Tror jeg har bryter til vinduene hvis det er det som er problemet.

Sjekka sikringer? kanskje dumt å si men, regner med at det er sjekka.

Hvor i telemark bor du forresten?

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

jed hadde akkurat helt nøyaktig de samme symptomene på min 88 e34 525, der alt som ble styrt av boksen i baksetet sviktet, unntatt vindusvisker på høyeste hastighet. da var feilen at jeg hadde fukt under gulvteppet på venstre side, som gjorde at kablene gikk i oppløsning under der, som dermed førte til at boksen ikke fikk all strømmen den ville ha.

kjøpte nytt ledningsnett til den delen for noen hundrelapper og fikset rusthull i gulv og bilen var god som gull etterpå.

2005 BMW 525d sedan

1995 Opel Omega 3000 Twin Turbo

xxxx Skoda Pickup 1,9D

1992 cbr mc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror styringsmodulen for det der ligger under baksetet:)

Det stemmer. hadde lignene problemer på min E34 og da tok jeg ut den, starta bilen. skrudde av tenninga og satte den inn igjen.

Da funka alt bra en liten stund, så dukka det opp igjen.

Sjekka alt av elektronikk på Autozentrum på g.moen og de fant en loddepunkt FORAN baksete ( på veggen på høyreside av forsetet ) som hadde ryki. etter det var det null problemer. ;)

[o] '09 BMW E60 520D

[x] '00 BMW E46 320i Touring
[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant
[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt
[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt
[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det er ikke sikkert det er noe galt med selve modulene. Det skal være en slags sikring/fordelingspunkt inni en sort boks enten under baksetet eller i motorrommet (i forbindelse med batteriet) som det av og til blir dårlig kontakt i og da oppstår slike symptom. Prøv å åpne denne boksen og sjekk etter dårlig kontakt.

Frode H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Hei,

jeg er ganske sikker på at min styringsmodul er røket (dårlig) får bare opp ruten på passasjersiden og takluken går bare en sjelden gang opp. Når jeg faktisk får opp takluken går det igjen når jeg prøver å opne ruten på førersiden. Dette hendte når jeg koblet til en tilhenger med en dårlig kontakt, så en må være litt obs på dette.

Mitt spørsmål er da..Har noen et bilde av denne styringsmodulen? jeg har sett under setet bak, men klarer liksom ikke sette fingeren på hvilke det kan være?? Har en e34 1993 touring. Noen som vet pris på en sånn, og hvor jeg kan få tak i en(brukt kanskje)?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider