Gå til innhold

Focal, brukbart oppsett?

Ranger emnet

Bareare02

Anbefalte innlegg

Hei!

Har/skal bestille litt deler til bilen nå:

Skal bestilles:

Focal 165KR frontsett, drevet av Focal FP2.150

Alt.1

2 x Focal 33V2 sub, drevet av 2 x Focal FP1.800

ELLER:

Alt. 2

2 x Focal 33WX2 sub, drevet av 2 x Focal FP1.800

Hva mener dere? Er det verdt de ekstra kronene for 33WX3?

Har bestilt:

Batteri: Kinetik HC 800

Tre signalkabler(Kicker kl27)

120amp aut. sikkring

4 kinetik batteri terminaler

En rull med 12AWG høytalerkabel

Har liggende mengder med strømkabel

Trenger:

En god cd spiller, har sett litt på Alpine. Trenger råd og tips!!

Til min bruk er det ikke så jævelig viktig med iPod tilkobling og annen gimic :)

Lurer på:

Hvor mange lag, og med hvilken type dempemateriell bør jeg bruke i dører og bagasjerom?

Hvor mange lag med glassfiber trenger/bør jeg bruke på fronbaffel til subene?

Håper folk kan komme med svar, meninger og kanskje forslag til hvordan ting kan plasseres i bagasjeromet?

Bilen er en Opel Astra sedan, 4 dørs, 97mod. (Skal prøve å ta et bilde av bagasjerom)

Opel Astra. 1,6. 16v

x Honda Nsr. Full Effekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sedan (4dørs) eller kombi (5dørs) du har? Kva slags bilstereo har du hatt før? (billigt eller dyrt?) Eg rekner med at alternativ 1 holder i massevis. Og eg personligt ville hatt 1 bass. (holder i massevis for min del iallefall)

Alternativ 2 må du lage skikkelig kasse til mellomtone/mellombass og justere lyden skikkeligt. (av ein som har peiling) slik at du får utbytte av dei ekstra pengene. Dette konponentsettet selges uten filter. Dvs at du må ha 4 kanaler for å drive dette. Og spilleren må ha filter for aktiv deling.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 subber er dobbelt so dyrt. (iallefall i ditt tilfelle der du har skal ha 2 forsterkere) Du kan vanligvis spille meir enn høgt nok med 1 sub. Du kan f.eks kjøpe 1 sub. Blir du av ein annen annen grunn ikkje fornøyd kan du kjøpe 1 til. Det dyre komponentsettet du linka til kan kjøpes med filter og. (koster ca 20000,-)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider