Gå til innhold

Bmw 318is

Ranger emnet

Endreebj

Anbefalte innlegg

jeg har orginal m3 speil på min tar jo ikke av orginal mtech styling. ;) hehe synes di baklyktene er PENE og synes ikke klare lykter ser like bra ut men det er jo smak og behag :P må ikke la alle andre påvirke deg. gjør noe eget gjør det du synes er fett og heller bare luft ideene dine her for og se reaksoner osv og gå ut fra det.

hadde heller godt for m3 speil eller noe litt tøft ligger mye på ebay devel speil osv. er bilen din grønn eller blå? ser ikke så bra på bilde...

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok;) Kanskje jeg skal vurdere m3 speil..

Bilen er grønn. Kommer til å legge ut noen bilder senere som er tatt med bedre kamera (har brukt mobilkamera med 2 mp..det forklarer endel).

Jeg kan jo nevne at motoren lager en "tikke" lyd som jeg ikke er så veldig begeistret for. Hva som er galt vet jeg ikke. Toppen på motoren er skiftet tidligere i år, av forrige eier. Tikkelyden er verst når bilen er kald, den minker litt når jeg får kjørt den litt. Det er muligt at forrige eier har brukt feil olje på bilen, så kanskje jeg skal skifte olje og se om det hjelper.

Viss det ikke fungerer, så vet jeg ikke hva som kan vær galt. Er ikke så erfaren med motor enda, så håper på forslag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok;) Kanskje jeg skal vurdere m3 speil..

Bilen er grønn. Kommer til å legge ut noen bilder senere som er tatt med bedre kamera (har brukt mobilkamera med 2 mp..det forklarer endel).

Jeg kan jo nevne at motoren lager en "tikke" lyd som jeg ikke er så veldig begeistret for. Hva som er galt vet jeg ikke. Toppen på motoren er skiftet tidligere i år, av forrige eier. Tikkelyden er verst når bilen er kald, den minker litt når jeg får kjørt den litt. Det er muligt at forrige eier har brukt feil olje på bilen, så kanskje jeg skal skifte olje og se om det hjelper.

Viss det ikke fungerer, så vet jeg ikke hva som kan vær galt. Er ikke så erfaren med motor enda, så håper på forslag:)

sikkert en ventil som har slått seg litt vrang.

kan hjelpe litt og kjøre motor rens og skifte til castrol olje, men tror ikke du blir kvitt problemet.

foresten 99vpower merker du forsjell på etter all 95 oktanen er ute av tanken og den renser og smører motoren.

(gå inn på min link og se på bilen min kansje du får noen idere til din bil.)

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta en sjekk på tråden din;) Takk for tipsene så langt. Hva tror du må gjøres for å bli kvitt problemet? Håper jeg ikke må av med toppen..

nå er ikke jeg mekkaniker så ikke ta mine uttalser for gitt. men hør med ett værkstded. jeg tror du må bytte ventil og ventil løftere. tror altså vet ikke.

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere med bil

du kan vurdere dei krystal lyktene som er litt sota, sånn at dei ikkje skiller seg sånn ut

billede.asp?billede=327_1_56669.jpg&map=1

eg har noen som er heilt kvite på min

eg veit ikkje om M42 motoren som du har (sjekka via wwwGSbildeler.no) har det samme problemet som M40, med at kammen blir slitt og lager den velkjente tikkelyden

men du kan få eit verksted til å ta olje flus på motoren, har lest at det skal visst nok hjelpe. da kjører dei eit rense soff i olja og bytter olje og filer etter på så skal tikkinga forsvinne eller bli ein del mindre

korleis blir det med nye felger ?

BMW E36 318I

Bimmers.no <--> Hemorini <--> Schmiedmann <--> Gs bildeler <--> Koed

Lenke til kommentar
Del på andre sider