xcc11 Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Jeg har gjort ett forsøk på å komprimere fjærene foran slik jeg kunne ta de ut, men dette viste seg å være temmelig vanskelig og tidkrevende. Er det noen som har noen tips for å få de ut? Vil d fungere å kappe de på midten og deretter plukke de rett ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larses90 Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 prøvd med en "fjærspenner"? http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=82497 Siter 1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt) 1995 Audi S6 2.2tq automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xcc11 Skrevet September 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 ja, men fjærene på w202 (og sikkert andre mercer) har ett så jævlig press på seg at det ikke er noe særlig lett å bruke det på de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xcc11 Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 nå har jeg fått på senkefjærene. En ting jeg reagerte på var at på senkefjærene bak var det ikke mulig å ha på den gummisaken som skal være oppå fjæra, da fikk fjæra rett og slett ikke plass i "koppen". Er dette normalt når man bruker uorginale fjærer? Tar bilen skade av å ikke bruke den gummisaken? Det var fjærer fra Jamex om det har noe å si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend_90 Skrevet Oktober 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 fjærene på mercedes skal taes ut med spesial verktøy fra mercedes.. fjærklemmer som komprimerer fjæren fra innsiden.. det gjør saken mye enklere.. biltema klemmene klarer ikke det.. og ja.. de gummi putene må du ha på.. Siter VW Passat 2.0L 8v 94mod Steikje for ei kjerra...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royalkingT Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 du kan stikke på din nærmeste mb forhandler å kjøpe et par puter som er lavere.. de koster ikke mer enn 100 spenn for begge tror jeg.. :) det gjør susen.. =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg