Gå til innhold

rigging av silvia s12

Ranger emnet


Schlasken

Anbefalte innlegg

vurderer sterkt å bygge litt på s12`n for å gjøre den mer driftevennlig. mer effekt er en selvfølge men trenger andre tips for å gjøre bilen driftklar :) problemet med denne bilen er at det er utrulig lite ettermarkedsdeler å få tak i som foringer, fjærer, dempere osv. leste om en kar i sverige som bare byttet olje eller no i orginaldemperne på s13 sin og det gjorde den satt betydelig bedre på veien. hvordan går jeg frem for å gjøre dette på min uten å ødelegge noe?

fjærer skal jeg nok klare å hoste opp fra statene men foringer er det værre med så trenger noen tips der også.

lurer også på å kjøpe en ekstra diff som jeg da kommer til å sveise til leke og driftingbruk. gidder ikke bruke 10k på en lsd :)

 

legger ved et bilde av godbilen :D

PB040040.JPG

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjern vekt!

Jeg har revet ut alt i corollaen, der er det bare dash og dørsider igjen. Dette hjalp utrolig, bilen ble mye bedre å kontrollere, og den gikk også en del bedre.

 

Jeg har selv lett etter understell til S12, og det var ikke så mye å finne. På det området er det vel bedre å spørre om tips på et s12-forum i utlandet. Jeg har vært inne på en del av de, og jeg mener å huske at ett av de hadde eget forum for suspensions/brakes.

 

Jeg vet også at de bruker diff med sperre fra en eller annen Z-bil på s12, noe som må være bedre enn å skifte diff hver gang man skal leke seg litt ;)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ehrnst

er litt keen på en sånn bil!! hvordanfår man tak i denne???:rolleyes:

 

 

er det addressen min du vil ha? haha :D :D

 

er vel noen av disse tilsalgs rundtom, er vel en på kjøp & salg forumet her. denne som jeg har er us import og har gørrkjedelige ca20e orginalt. enten blir det turbokonvertering av denne med deler fra en ca18et motor jeg har liggende eller så blir det ca18det i den, s13 motor altså. får se hvor mye penger jeg er villig i å legge i det.

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aWeX

Fjern vekt!

Jeg har revet ut alt i corollaen, der er det bare dash og dørsider igjen. Dette hjalp utrolig, bilen ble mye bedre å kontrollere, og den gikk også en del bedre.

 

Jeg har selv lett etter understell til S12, og det var ikke så mye å finne. På det området er det vel bedre å spørre om tips på et s12-forum i utlandet. Jeg har vært inne på en del av de, og jeg mener å huske at ett av de hadde eget forum for suspensions/brakes.

 

Jeg vet også at de bruker diff med sperre fra en eller annen Z-bil på s12, noe som må være bedre enn å skifte diff hver gang man skal leke seg litt ;)

 

er nok du denne siden du tenker på. dette er i mine øyne det beste stedet å lese og diskutere om s12`r. angående diff så er greia det at jeg har en 84 modell. altså eneste årsmodellen med stiv bakaksel og tromler bak :( så en r200 lsd fra z31 300zx, s13 og s14 passer ikke. uansett er dette en ekstremt ettertraktet diff som er veldig vanlig bytte på omtrent alle datsun/nissan med IRS. derfor er den veldig vanskelig å få tak i til en rimelig penge.

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ehrnst

 

hvor mye må man ut med da?!sånn ca!

 

varierer ekstremt. noen er billige og andre koster det dobbelte :) jeg ga ikke stort for min hvertfall.

 

 

Originally posted by LilleGud

buuuur... du må ha buuurrrrr spes hvis det bare skal være leke bil som jeg antar at det skal være.

 

har enda ikke bestemt meg for om jeg skal ha bur eller ikke, tenker på å selge bruksbilen min og bruke s12`n til hverdags og da blir det mye knot med bur.

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår