kransekake Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Hei, har prøvd å lese meg til, men sliter litt i mitt tilfelle: Her er baksia på anlegget. Her har jeg kobla til, den svare ledninga er koblet til REM på forsterker. Når jeg setter den svarte ledninga på + på forsterkern, slår den seg på. SÅ, jeg trodde da jeg bare skulle koble den svarte ledninga på den hvite-blå ledningen som dingler løst der. stemmer dette ? Det funker isåff ikke nå, hvis jeg prøver å dytte den svarte ledningen inn i det blå hølet (se bilde 1) slår spillern seg av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kransekake Skrevet September 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Bare for å legge til litt: - I den gammle bilen, var Ikke REM kobla til noe forran, fra forsterker var det en liten svart ledning, som jeg er usikker på hvor endte ( kan den ha endt ved en høytaler ?! ) - I den gammle bilen, som konverteren og anlegget er tatt fra, var også den lyseblå og den blå/hvite ledningen som den er nå, har ikke dratt ut noe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Ser du har en som er bare blå bak der også, prøv å koble deg til denne.. Den hvite og blå er nok mest sannsynlig styring til elektrisk antenne o.l. og det er mulig at den kun får spenning når radioen er på.. (Så du kan koble til ampen på den og sette på radioen og se om det skjer noe da.) Men uansett, den ledningen som er helt blå er nok den du skal koble deg til. Den blå jeg snakker om er den som går inn på isopluggen sammen med den sorte, røde og gule ledninger. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Ja, du har en Sony-spiller, så der er det både en ANT-REMote(som kun gir Pluss når radioen står på) og en AMP-REMote, som gir Pluss når spilleren er på uansett hva du hører på. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kransekake Skrevet September 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Hmm testa litt idag morres, fester jeg REM rett på den røde ledningen fra ISO`n starta basskassa. Fester jeg REM til den BLÅ på iso kontakta, skjer det ingenting ( bilen er startet .. ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Fester jeg REM til den BLÅ på iso kontakta, skjer det ingenting ( bilen er startet .. )Du må slå på radioen først da... Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kransekake Skrevet September 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Du må slå på radioen først da... Hei! Anlegget er på ja, hadde i CD og hadde ikke på radio da men. Uansett, vil jo gjerne ha forsterker/bass på cd også :D Noen tips ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Det funker isåff ikke nå, hvis jeg prøver å dytte den svarte ledningen inn i det blå hølet (se bilde 1) slår spillern seg av.Det "hølet" du snakker om her er til Sony's fjernkontroller med ledning og 3,5mm plugg... man skal ikke bare stappe inn en ledning her på måfå, da kan du ødelegge hele spilleren! Når vi snakker om en (mørke)blå ledning på ISO-klossen, er det på kabelhaugen fra spilleren, og der skal du da koble innpå den svarte ledningen du har dratt fra forsterkerens Remote-inngang. Har du gjort dette? Den lyseblå med hvit stripe skal du koble til en antenneforsterker som jeg antar du vil trenge, neppe så godt radiomottak slik du har det nå. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Hei! Anlegget er på ja, hadde i CD og hadde ikke på radio da men. Uansett, vil jo gjerne ha forsterker/bass på cd også :D Noen tips ? Mente at du måtte slå på spilleren idet hele tatt ja. Kobler du på riktig ledning, vil det fungere både med radio og CD. Kobler du på feil ledning, fungerer det bare med radio. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kransekake Skrevet September 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Takker for at du tar deg tid til å svare! Så, fra spilleren, etter å ha satt i konverteren, har jeg en BLÅ og en BLÅ/HVIT ledning ut. Når jeg tok ut anlegget fra gammlebilen, dingla disse bare, uten kontakt med noe. Når jeg istad kobla REM kabelen min, til den BLÅ skjedde det ikke stort, men skal prøve igjen. Mottorn gikk, CD spiller spillte. Jeg begynner å tro, at tidl. eier, kobla rem til baklysa på bilen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Så, fra spilleren, etter å ha satt i konverteren, har jeg en BLÅ og en BLÅ/HVIT ledning ut. Når jeg tok ut anlegget fra gammlebilen, dingla disse bare, uten kontakt med noe.Sjekket selv her kjapt nå. La oss kalle de løse fra spilleren Blå/Hvit og Lyseblå, og den som går inn i ISO-klossen for Blå. Sistnevnte er til antenneforsterkeren. Den løse Lyseblå er TelefonMute. Den løse Blå/Hvit er den som er Amp-Remote og skal kobles til din forsterker. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kransekake Skrevet September 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Sjekket selv her kjapt nå. La oss kalle de løse fra spilleren Blå/Hvit og Lyseblå, og den som går inn i ISO-klossen for Blå. Sistnevnte er til antenneforsterkeren. Den løse Lyseblå er TelefonMute. Den løse Blå/Hvit er den som er Amp-Remote og skal kobles til din forsterker. Greit tester igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg