Gå til innhold

Får ikke inn stempelet på kalipteren

Ranger emnet


Vigard

Anbefalte innlegg

skru stempelet inn igjen? dvs du må skru det ut? Tror jeg ikke noe på.

 

Det som derimot er med bremsesystemer - er at de er ofte EKSTREMT støre. Her kan følgende med mer være galt:

 

Graps i bremseslanger

graps i kalipperen i selve sylinderen

eller annet.

 

Sett ordentlig trykk med en tvinge på over litt lengre tid for å se om den gir etter. Har du gjordt det, koble fra slangen og se om det går inn da... du må selvsagt lufte å etterfylle væske når du har gjordt det da. men det er en enkel jobb.

 

Går sylinderen inn når du kobler fra slangen, så må du sjekke slangen, ellers så må du overhale kalipperen - ta ut stempel og rengjøre for eventuell dritt inni sylinderen. Kan være du må til å hone den også...

 

men som sagt jeg har bytta bremser på en del biler nå etterhvert, men har aldri sett et bremsestempel som må skrues inn. Men har da ikke skifta på en sierra heller da, men så forskjellig er det ikke fra bil til bil.

 

Bruk makt til du ikke tørr lenger, innenfor rimelighetens grenser. Men når det gjelder bremser så kan du tenke deg sådan at de skal stoppe hele den svære bilen på slik liten flate - dette er noe som tåler BANK... :) Jeg mener ikke du skal gå på med storslegge og spett, men ikke langt i fra :D haha

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det ja.. Men er 100% sikker på at vi skrudde stemplene inn på 2 av kaliperene.. Og hvis du sier det kun er skruing i forbindelse med kaliper som har håndbrekk, må det jo ha vært bak.. Hmm.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal presses inn på en sierra ja... ta ei skrutvinge lr lignedne å sette press på. løsne luftenippelen. ett sant helvette å klemme inn om du ikke løsner luftenippelen.. sørg for å ha en som kan kjøre å kjøpe bremseveske til deg lr ha ei flaske stående slik at du får etterfylle og lufte bremseanlegget etter du har klemt inn stemplene og montert sammen alt.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du husker å åpne lokket til bremsevæskebeholderen? Når du presser stemplene inn så må bremsevæske gå tilbake opp i beholderen og hvis lokket er igjen så vil du få overtrykk på lufta som ikke får plass over væska og du vil ikke få presset de inn. Sørg for at det ikke er for mye i beholderen fra før eller så vil du søle det som renner over rundt i motorrommet og det er ikke så gunstig (etser bort lakken).

 

Veit ikke åssen det er på din bil, men skal nok gå an å presse de tilbake med en litt stor vannpumpetang, evt kombinert med en flat skrutrekker eller en mindre vannpumpetang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår