Gå til innhold

3" Jt Eksos

Ranger emnet

s4nd3r

Anbefalte innlegg

Prøvde dinna søkefungsjonen, men gikk gårlig med de gett...

En kompis kjøpte ett slikt anlegg til en turbo bil, med det var dårlig pass form på det, må kappe og sveise om anlegget..

Er det ett mandags anlegg han har kjøpt? eller er det so dårlig passform på alle? var ett komplett anlegg, fra turbo og ut til en stygg 4" stuss??? ser so jævla japsete ut... blir ett polert 3! rør ja...

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har fk motor med hydrauliske motorfester. Kjøpte komplett anlegg med dp, uten kat og 1 lyddemper til 740turbo uten katalysator (ET).

DP'n er helt grei, men siden den er beregna på et-motorer så står den litt nære oljefilteret. Passet helt greit igrunn, bortsett fra røret midt under bilen (det som går til under baksetene ca) som jeg vrei litt slik at tuten ble pekende litt mot høyre, istedet for rett opp (ble så lavt da). Bakerste feste er jo forskjellig på turbo og gl, så der måtte jeg ordne noe selv.

Men alt i alt var det ikke så jææævlig dårlig passform. Eneste som er på mitt anlegg er at det ser ut som bakpotta ikke er sveisa helt beint på kardangbøyen, og at røret midt under bilen er omlag 2cm for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakerste feste er jo forskjellig på turbo og gl, så der måtte jeg ordne noe selv.

Det orginale "båndet" rundt potta på GL-biler passer bolt on på JT-potta ;)

Bare å kappe av Turbo-opphenget bakerst...(dersom det er ombygd GL riktig nok)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. kompisen har det som har 2 demperar uten katt, var ganske dårlig klaring mellom olje filtere og Downpipen. får ikkje på ett biltema filter.. :P men orginal filtere passa...

virka som heile anlegget er 5cm for langt, sammenligna det nye med det galme. la dei side om side...

alle skøytane er skikkelig i hope..

fikk senebetendelse etter eg monterte driten, så eg får ikkje gjort noe me det med det første.. må prøve og kappe det lange røret, og sjå om dt blir bedre, og kappe ta festa på den bakerste potta og flytte den 4 5 cm lengre framm...

1987" Volvo 740 turbo

Bil tråden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det orginale "båndet" rundt potta på GL-biler passer bolt on på JT-potta ;)

Bare å kappe av Turbo-opphenget bakerst...(dersom det er ombygd GL riktig nok)

dei er som regel opprusta.. :P får kjøpt dem på bilteman og, men må sette inn en lengre bolt...

1987" Volvo 740 turbo

Bil tråden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde dinna søkefungsjonen, men gikk gårlig med de gett...

En kompis kjøpte ett slikt anlegg til en turbo bil, med det var dårlig pass form på det, må kappe og sveise om anlegget..

Er det ett mandags anlegg han har kjøpt? eller er det so dårlig passform på alle? var ett komplett anlegg, fra turbo og ut til en stygg 4" stuss??? ser so jævla japsete ut... blir ett polert 3! rør ja...

syns det var grisetøft jeg ;)

DSC00095uten_skilt_liten.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dei er som regel opprusta.. :P får kjøpt dem på bilteman og, men må sette inn en lengre bolt...

kjøp hva som helst merke, kanskje lengere bolt som du sier, og tectyler det før du setter det på... ruster aldri mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ditta 4" stussen?? ser jo så liten ut i forholt til den han fikk med på bilen? :P

yess,det er 4" stussen ;) er en ganske svær bil vettu!! Syns den passa meeget bra jeg.

Riktig nok ser rumpa på 740 litt større ut med vingen på toppen, men 4" stussen passer 740 bra;) (med riktig motor vel og merke!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yess,det er 4" stussen ;) er en ganske svær bil vettu!! Syns den passa meeget bra jeg.

Riktig nok ser rumpa på 740 litt større ut med vingen på toppen, men 4" stussen passer 740 bra;) (med riktig motor vel og merke!!!)

hehe, eg synntes 4" såg litt show off ut... :P hehe...

men smaken er som baken... :P

men er so rart med snlagget han kjøpte, alt passer fra turboen og ut, anna en bakerste potta og bøyen, dan kommer for langt bak, er som den rør bøyen er for lang, må nokk bare kappe og tiggsveise i hope alt.. jævla unedvendig når man kjøper ett eksosanlegg som skall ha "et mykket bra pass form"

1987" Volvo 740 turbo

Bil tråden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Upps, my bad.. antaglig vis 5" endestuss han har fått med...

pJT76-1224n.jpg

http://www.jt-tuning.se/shop/prod.aspx?productid=398546&groupid=59251&sortafter=0&sortafterchild=0&refcode=p

Det ser ganske mongo ut.. så 4" passa nokk litt bedre ja. :)

1987" Volvo 740 turbo

Bil tråden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bare å prøve da..jeez, ser det jævelig ut så bytter man den bare.. han har tross alt kjøpt den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min kom også med 5'' stuss den er sveisa fast til potta så jeg gidder ikke bytte stuss for da må det bare sveises osv. mitt anlegg var 5 cm for langt og bøyen over bakakslen passsa ikke helt så jeg kappa det og bøyde det til riktig vinkel så var alt ok. ble jo arti med blå flamme baki der da det ble bytta fra det orginale 2,5''

Lenke til kommentar
Del på andre sider