poitdexter Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Jeg har vurdert flere biler til drift prosjektet mitt. Silvia s13 er en bil jeg har fått litt forkjærlighet for. Er det noen som hvet om man får registrert disse på skilter i Norge? Siter Bayern Meister Werk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Børnerud'n Skrevet Desember 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2003 ikkje hvis den har punktert på svinghjulet. Siter '80 Ascona B '79 Mercury Capri og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil! ---------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PeteR33 Skrevet Desember 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2003 S13? ... Bare å kjøpe det.. drøss til salgs i Norge og på mobile.de. Snakker du om Sil80 blir det mer vanskelig og dyrt. Siden det bare ble produsert 400 stk orginalt koster den i Japan like mye som en grei Skyline. Sil80 har vel heller ikke typegodkjennelse i Norge. Siter Nissan Skyline R33 V-spec Le-mans Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bear1 Skrevet Desember 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2003 Disse to luringene er ikke lett å få godkjent nei... Heller ikke Silvia (PS-13 uten vippelykter). Den er høyrerattet med SR20DET motor. Lyktene er heller ikke godkjent her oppe så det er mye å passe på.. :( RS-13 med vippelykter er det derimot mange av (hvorav jeg har hatt en i snart fem år :)). Her må du ta til takke med CA18DET motor, men den er heller ikke til å kimse av. Lett å trimme og girkassa er ifølge de som har greie på det svært egnet til drifting og høye effektuttak. Kan på det varmeste anbefale bilen.. så mye morro for pengene får du ikke med ei Kebabtralle.. hehe! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurker Skrevet Desember 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2003 er ingen her enda så du kan vel få registrert den på motorhistorisk grunnlag eller hva det nå heter.... men mener den norske 200sx`en har bedre vektfordeling til å drifte med. hørt rykter om at silviaen er understyrt. noe som sx`en ikke er ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KeLoN Skrevet Desember 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 *host* silvia forumet *host* Men du må vel ha alt i orden uansett om den regges på motorhistorisk grunnlag eller ikke skulle en tro....:rolleyes: Siter -Mercedes Benz 190E 2.3 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet Desember 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 KeLoN neida må ikke det. men den må være orginal. Etter hva jeg har forstått så skal de første S14 lyktene passe på Silvia S13. Og godkjenning skal ikke være noe problem, bare koste litt for papirene da. Silvia S13 er en "prototype" av S14 som kunn ble solgt i japan. S13 her i europa heter 180SX i japan. Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast 4you Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 ja.. s13 240sx i usa 2,4 liter uten turbo 200sx s13 i europa 1,8 liter turbo 180sx s13 japan 2 liter turbo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Januar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2004 Du fikk Silvia både med SR20DET og CA18DET i japan. Disse bilene er jo meget billige i japan,så det er rart ingen har tatt inn en til Norge ennå. Det går rykter om en eller to slike i norge, MED skilter, men jeg tror det ikke før jeg ser det :) Jeg tror nok det er mulig å få skilter på en slik bil, men det krever sikkert en del jobb. Sitat Originally posted by Bear1 Disse to luringene er ikke lett å få godkjent nei... Heller ikke Silvia (PS-13 uten vippelykter). Den er høyrerattet med SR20DET motor. Lyktene er heller ikke godkjent her oppe så det er mye å passe på.. :( RS-13 med vippelykter er det derimot mange av (hvorav jeg har hatt en i snart fem år :)). Her må du ta til takke med CA18DET motor, men den er heller ikke til å kimse av. Lett å trimme og girkassa er ifølge de som har greie på det svært egnet til drifting og høye effektuttak. Kan på det varmeste anbefale bilen.. så mye morro for pengene får du ikke med ei Kebabtralle.. hehe! :D Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poitdexter Skrevet Januar 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2004 Jeg så en annonse i motorbørsen (eller hva det var) for noen år siden med en silvia. Husker ikke modell, for jeg hadde ikke noen interesse av disse bilene da, men da sto det en av tre eller fire i Norge om jeg ikke husker helt feil... Siter Bayern Meister Werk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast 4you Skrevet Januar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2004 Har jo en s13 me skyline motor (rb 25),s13 type x lsd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Januar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2004 Sitat Originally posted by 2002ti Jeg så en annonse i motorbørsen (eller hva det var) for noen år siden med en silvia. Husker ikke modell, for jeg hadde ikke noen interesse av disse bilene da, men da sto det en av tre eller fire i Norge om jeg ikke husker helt feil... Er det ikke mulig at det var en Silvia S12? Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poitdexter Skrevet Januar 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2004 Det er mulig...tenkte ikke så langt... Siter Bayern Meister Werk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Sitat Originally posted by aWeX Er det ikke mulig at det var en Silvia S12? Silvia er det vel ca 15 igjen av i norge, kom vel ca 45 trur jeg. Trur det var det Jon Espedalen sa... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg