Gå til innhold

Mangler parklys forran, kjørelys bak og belysning på instrumentpanelet. Hvorfor?

Kennet

Anbefalte innlegg

Fikk et problem med pajeroen her for noen uker siden.

det er som følger jeg har vanlig kjørelys og langlys forran, får låst den på kontinuerlig langlys også. Men parklyset forran, kjørelys bak og lys på instrumentpanelet virker ikke.

Når kjørelysene står på hakk 3 på bryteren så er det ikke noe lys når jeg skrur av bilen, men når bilen er på så virker det som det skal. Blinklys og bremselys fungerer også som det skal. Alle sikkringer er også hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
Fikk et problem med pajeroen her for noen uker siden.

det er som følger jeg har vanlig kjørelys og langlys forran, får låst den på kontinuerlig langlys også. Men parklyset forran, kjørelys bak og lys på instrumentpanelet virker ikke.

Når kjørelysene står på hakk 3 på bryteren så er det ikke noe lys når jeg skrur av bilen, men når bilen er på så virker det som det skal. Blinklys og bremselys fungerer også som det skal. Alle sikkringer er også hele.

skjekk sikringsboksen.

hadde nesten identisk problem på min frontera. det viste seg og være kortslutning i relè til automatiske kjørelys. antagelighvis ettermontert av importør da det ikke er påbudt med automatiske kjørelys i tyskland mens da den kom til norge så måtte det monteres.

så mitt tips er derfor og ta en kikk i sikringsboksen, (under panseret) se om det er blitt koblet inn noen relèer der som ikke ser originalt ut. hvis det er tilfelle, prøv og fjerne alle uoriginale kabler. (det er ikke lenger påbudt med automatiske kjørelys)

'04 Audi Allroad

'98 VW Polo Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider