Gå til innhold

Totale kostnader per år for en Toyota Avensis/Corolla e.l.

Ranger emnet

nikolas

Anbefalte innlegg

Hei,

Er på jakt etter ny (brukt) bil og prøver å lage en oversikt over hva doningen kommer til å koste oss totalt per mnd.

Slik jeg ser det så er det av og til mer fornuftig å kjøpe en bil til f.eks. 150' som er gått veldig lite (25-50' km) kontra å bruke 100' på en som er gått relativt mye (100-150' km).

For å klare å få min bedre halvdel til å være med på regnestykket så tenkte jeg sette opp en oversikt som viser lånekostnader, forsikring og generelt vedlikehold (tenker her at vi prøver å følge serviceheftet til bilen).

Er det noen som har formeninger om hva som er et bra kjøp i Toyota-verdenen? Vi trenger mest mulig plass (2 små med 1-2 barnevogner) og har tidvis mye annen baggasje i tillegg. Budsjettet er begrenset oppad til noe sånt som 3-3,5' per mnd for total bilkost (eks. drivstoff). Forsikring (vil ha kasko) har jeg sjekket og kommer (dessverre) fort på 7-9' per år (dårlig bonus).

Takker for alle innspill! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota Previa er svaret på alle dine bekymringer. Utrolig god plass, greit drivstofforbruk og minimal forsikring. + Ett meget godt utvalg på finn og autodb... Den bilen er også en av de bedre på kjørekomfort. Jeg har en i varebilutgave som er gull! Egentlig ikke noen større problemer. Bare være flink å følge service og sjekke at dette er gjort før kjøp.

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...