Gå til innhold

Spørsmål om å senke Audi A4 B5

Ranger emnet


ssmmkk

Anbefalte innlegg

Har annskaffet meg en a4 stv fra 98.

Og lurer på hvor lav den blir med senkesett, tengte å koste på fjører denne gangen...som regel har jeg en tendens til å kutte litt i fjørene, men håpet kanskje å slippe det nå...

Men vet ingen ting om audi og hvor det blir solgt fjører og annet til de...vet bare at den bilen skal bli lav og få noen felger ganske kjapt...

 

Ingen svar er dumme og jeg takker for all info jeg kan få rundt den bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er kanskje mange hensyn man bør gjøre ift et senkesett til bil.

Viktigst av alt er trolig at det du kjøper deg har TÜV papirer,

som dermed gjør det greit for deg å dra på obligatoriske

hjulstillingskontroll etterfulgt av teknisk godkjenning hos BT.

 

Men det er mye man kan velge mellom, og det er fort enklere å se

for seg de aktuelle løsningene om du kommer med dine begrensninger

eller krav.

 

Skal det lavt? Hvor lavt?

Skal det ikke koste deg for mye? Hvor mye har du tenkt å bruke?

 

De to-tre seneste årene har det blitt ganske rimelig for

fulljusterbare understell (gewinde/coilovers), så mange velger

dette for å være sikre på at de får den høyden de selv ønsker.

 

Det er forskjeller på anerkjente merker (HR, Eibach, Vogtland)

og rimeligere merker - som det ofte er...

 

Et sett lave senkefjærer krever (40mm+ senk er tommelfingelregel)

kortere (tilpassede) dempere, og da er det fort rundt 4k for

dempere og 3k for fjærer, ergo rundt 6-8000kr finner du og greie

justerbare sett som FK Automotive bl.a.

 

 

Men gjør et søk på A4 underforumet, så finner du sikkert litt! ;)

 

 

edit: må bare legge til...

Jeg tolker det dithen at du skal ha LAV bil, og trolig for en

RIMELIG penge? Skikkelig rimelige fjærer er ofte type 40mm, til

nød 60/40 (tipper det ser greit ut på A4 og med litt mer senk

foran enn bak pga hjulbueoppsettet), men da frykter jeg demperene

får et veldig avkortet liv om de ikke er tilpasset korte fjærer

ELLER er ganske nye og friske.

 

Så hvis man da vurderer noe påkostede fjærer, kontra

billig-gewinde som Vmaxx eller Supersport ... Da får du det lavt,

og jeg antar ingen av disse løsningene er helt optimale hva

angår komfort.

 

Men skal du først ha noe kjapt og lavt, for så å bytte - så blir

det vel nesten like greit å kanksje kjøpe FK eller noe bittelitt

dyrere og gjøre det skikkelig med en gang?

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår