Gå til innhold

Kappe fjærer

Ranger emnet

Pilsner

Anbefalte innlegg

• Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nope, dette skjedde i en 60 sone.

når demperene ikke er i stand til å absorbere støt og humper så skjer ulykker.

60 sone eller ikkje, bilen går fortare en 60 da.. :P har du 60 klarer du og ta i gjenn bilen om du mista ei fjør.

søstern mista jo ett bakjul i 70, ho klarte jo og holde seg på veien... utrulig nokk.....

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 sone eller ikkje, bilen går fortare en 60 da.. :P har du 60 klarer du og ta i gjenn bilen om du mista ei fjør.

søstern mista jo ett bakjul i 70, ho klarte jo og holde seg på veien... utrulig nokk.....

hadde han kjørt fortere så hadde han nok ikke kunne beveget seg uten rullestol med volvo emblem på.

du vet mye om bil og fjæringsgeometri? hva skjer når støtdemepr og fjører ikke klarer å absorbere slag og støt som hjulet mottar ifra bakken?? du vet hva bevegelse energi er?

gleder meg til det blir laget tråd om at volvoen spratt av veien pga kappa fjører, samt hva man skal gjøre da statens vegvesen har tatt beslag i bilen pga at det var en som døde i den ulykken.

at ting blir godkjent i sverige betyr ikke at det er kjempe smart og kjempe bra å gjøre, finn ut litt mer om hvordan dempere er bygd opp, samt hva som skal til for å få en bil som er lav uten at stempel stanga er i bånn...

for å si det slik så skjønnte jeg fort at volvo ikke er bil å verken ha eller kjøre.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde han kjørt fortere så hadde han nok ikke kunne beveget seg uten rullestol med volvo emblem på.

du vet mye om bil og fjæringsgeometri? hva skjer når støtdemepr og fjører ikke klarer å absorbere slag og støt som hjulet mottar ifra bakken?? du vet hva bevegelse energi er?

gleder meg til det blir laget tråd om at volvoen spratt av veien pga kappa fjører, samt hva man skal gjøre da statens vegvesen har tatt beslag i bilen pga at det var en som døde i den ulykken.

at ting blir godkjent i sverige betyr ikke at det er kjempe smart og kjempe bra å gjøre, finn ut litt mer om hvordan dempere er bygd opp, samt hva som skal til for å få en bil som er lav uten at stempel stanga er i bånn...

for å si det slik så skjønnte jeg fort at volvo ikke er bil å verken ha eller kjøre.

kortere dempere.

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du pongtera vell.... jada....

kapping av fjører har vært gjort i alle år, har jo hørt om historier fra fadern, da dei dreiv og leika seg med bil, da varma dei opp blafjører med gass til bilen blei lav nokk, og det gjikk no bra, ja, fjørstål blir jævla porøst når du varma det opp til 1000grader ja...

du må sellfølglig ha det i bak haude når du kjører att du har kappa fjører, og ikkje en ferari...

men har aldri sett/hørt/lest om det har gått gale FORDI det var kappa fjører.. har hørt om folk som har mista fjøra, men da har dei bare stoppa og søtte den på plass.

søsken barnet mitt hadde en patrol med 35" 4" hevesett, spring over, og han svingte uttafor veien en dag, og bilen flexa litt for mye, han røska ut bolten på støtdemparen, den hang bare og slang heile demparen, han kjørte heim og satt på en ny dempar og kjørte vidre..

1987" Volvo 740 turbo

Bil tråden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spesial lage dempere? bare å betale det.

selføgelig hjelper kortere dempere.

de "korte" demperene man får til volvo er bare dritt, hadde selv gule koni dempere på min volvo som det var "kortet" inn stempelstanga på, men jeg klarte alikevel å bånne de demperene ved frisk kjøring med ukappa lesjøfors fjører.

volvo med kappa fjører er og blir harry og bedritent å kjøre, selv biler med superbillige coilovers til kr 1800 ferdig på døra ifra ebay er bedre en volvo med koni, bilstein eller hva dere bruker, å det sier litt om hvor rå kjøremaskin disse bilene er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de "korte" demperene man får til volvo er bare dritt, hadde selv gule koni dempere på min volvo som det var "kortet" inn stempelstanga på, men jeg klarte alikevel å bånne de demperene ved frisk kjøring med ukappa lesjøfors fjører.

volvo med kappa fjører er og blir harry og bedritent å kjøre, selv biler med superbillige coilovers til kr 1800 ferdig på døra ifra ebay er bedre en volvo med koni, bilstein eller hva dere bruker, å det sier litt om hvor rå kjøremaskin disse bilene er!

har ikkje du fått deg noe på lenge eller?

1987" Volvo 740 turbo

Bil tråden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikkje du fått deg noe på lenge eller?

hva har det med kapping av fjærer å gjøre? er det leit å høre hva en som har hatt volvo, samt gjort og prøvd det som diskuteres her mener?

etter teksten under avataren din å dømme så ser det ut til at du klarte å lure råne bærta di på tjukka:volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva har det med kapping av fjærer å gjøre? er det leit å høre hva en som har hatt volvo, samt gjort og prøvd det som diskuteres her mener?

etter teksten under avataren din å dømme så ser det ut til at du klarte å lure råne bærta di på tjukka:volvsmile

du nekta ikkje på de en gang.. :P

va helst omvent du.. blei en vakker liten volvo gutt de ja.. :)

1987" Volvo 740 turbo

Bil tråden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sikkert vært litt mer troverdig av div. volvo folk her, om dere var saklige!

Jeg kjører ikke med kappa fjærer, men har gjort det. Det er ikke behageligt å kjøre med, men når er vel ikke mange lave biler det.

Er ikke "bare" kapping av fjærer som gjør at du hopper av veien, er vel heller at bilen blir for stiv. (men regner med det bare var kappet fjærer på den 740'en du nevnte).

Det at kapping av fjærer ikke er lurt, tror jeg egentli alle her vet, bare dem ikke vil innrømme det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sikkert vært litt mer troverdig av div. volvo folk her, om dere var saklige!

Jeg kjører ikke med kappa fjærer, men har gjort det. Det er ikke behageligt å kjøre med, men når er vel ikke mange lave biler det.

Er ikke "bare" kapping av fjærer som gjør at du hopper av veien, er vel heller at bilen blir for stiv. (men regner med det bare var kappet fjærer på den 740'en du nevnte).

Det at kapping av fjærer ikke er lurt, tror jeg egentli alle her vet, bare dem ikke vil innrømme det.

lesjøfors kappet 1 runde foran samt gule koni i alle hjørner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår