Gå til innhold

modifisering av manifold vr6 2.8??

Ranger emnet


VR6power

Anbefalte innlegg

fant en side der det sto litt om modifisering av manifoldet på golf vr6...

http://www.europeancarweb.com/projectcars/0406ec_volkswagen_corrado_supercharger/photo_02.html

 

ka menes her , skal man kutte vekk merka området og la det stå opent , eller sveise igjen etterpå med en flat og rett plate??!

anyone?!

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant, men jeg syns det er tvilsomt at det skal gi bedre flow. Overgangen til større tverrsnitt blir jo også veldig brå, den skal jo helst være med en viss radius som du ser den er originalt.

 

Grunnen til at dette virker må være at størrelsen på Plenumkammeret øker. Enkelt sagt gir dette bedre fyllingsgrad av sylinderen på høyere turtall. Se her: http://www.team-integra.net/sections/articles/showarticle.asp?ArticleID=466

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår