Vantage Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 det har jeg ikkeno problemer med å tru på.. du har jo tross alt en turbobil, og nå er det mye mer å hente der en på en bil med sugemotor :) Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Bilsport testet unichip da den kom, på en Golf vr6. Samtidig passet de på å montere kon-filter. Resultatet ble +9hk med kun filteret montert (Sier sikkert mer om hvor bra den orginale filterboksen er på vr6, enn om hvor bra kon-filteret er, men likefullt 9hk) Og +9hk med unichip. 18hk økning på en sugemotor, med kun filter og chip, er en ganske brukbar økning og helt sikkert verdt pengene. Det er nok store forskjeller på hvor mye man får igjen for pengene, men uansett blir ikke en chippet sugemotor noe jetfly :D Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 er vel viktig også å tenke på at du sparer bensin? Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Det er bare tull at motstanden skal vær den samme i et effektannlegg som et orginalt. Det som er hovedregelen er at eksosanlegget skal oppfylle støykrava. Et orginalt eksosanlegg er som regel en flaskehals på samme måte som orginalfilter. Så viss du er ute etter effekt er mange ganger kn-filter i orginalboks veien å gå. Da slipper du problemet med å måtte lede kaldluft fram til et åpent filter. Har du da i tillegg et litt kraftigere eksosanlegg med mindre motstand i tillegg til chipen bør du få et godt resultat. Men husk bilene har forskjellige flaskehalser, så snakk med noken som har GOD kjennskap for å finne dei rimeligste av dei. Men største fordelen med chipen er at turtallssperra er flytta fra 6750-7250. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eye Candy Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Originally posted by Zagato Det er bare tull at motstanden skal vær den samme i et effektannlegg som et orginalt. Det som er hovedregelen er at eksosanlegget skal oppfylle støykrava. Et orginalt eksosanlegg er som regel en flaskehals på samme måte som orginalfilter. Så viss du er ute etter effekt er mange ganger kn-filter i orginalboks veien å gå. Da slipper du problemet med å måtte lede kaldluft fram til et åpent filter. Har du da i tillegg et litt kraftigere eksosanlegg med mindre motstand i tillegg til chipen bør du få et godt resultat. Men husk bilene har forskjellige flaskehalser, så snakk med noken som har GOD kjennskap for å finne dei rimeligste av dei. Men største fordelen med chipen er at turtallssperra er flytta fra 6750-7250. På sugemotor skal motstanden være riktig, det vil si ikke alltid raka rør er best Siter :pimp EYE CANDY :pimp :titties: RACING :titties: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Desember 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Fra 6750-7250? Håper du tenker på golf`en da. For celica`en min har originalsperre rundt 7500. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Hmm, kanshe jeg må tenke litt på 3" fra turbo og bakover da.. men, det koster jo flesk! sikkert ikke så lett å få solgt et 2.5" Remus anlegg heller.. er det så mange supraer rundtomkring? Jau, i like turbo :D Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Det var heller ikkje snakk om raka rør, men et eksosanlegg med mindre motstand enn et orginalt. For best resultat er det kun rett avstemt greinrøyr som er beregna på dei kammene som sitter i toppen samt bearbeiding av kanaler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.