Gå til innhold

Chip på sugemotor - svindel eller smart?

Ranger emnet


mistercartman

Anbefalte innlegg

Bilsport testet unichip da den kom, på en Golf vr6. Samtidig passet de på å montere kon-filter.

 

Resultatet ble +9hk med kun filteret montert (Sier sikkert mer om hvor bra den orginale filterboksen er på vr6, enn om hvor bra kon-filteret er, men likefullt 9hk)

Og +9hk med unichip.

 

18hk økning på en sugemotor, med kun filter og chip, er en ganske brukbar økning og helt sikkert verdt pengene.

 

Det er nok store forskjeller på hvor mye man får igjen for pengene, men uansett blir ikke en chippet sugemotor noe jetfly :D

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tull at motstanden skal vær den samme i et effektannlegg som et orginalt. Det som er hovedregelen er at eksosanlegget skal oppfylle støykrava.

Et orginalt eksosanlegg er som regel en flaskehals på samme måte som orginalfilter. Så viss du er ute etter effekt er mange ganger kn-filter i orginalboks veien å gå. Da slipper du problemet med å måtte lede kaldluft fram til et åpent filter.

Har du da i tillegg et litt kraftigere eksosanlegg med mindre motstand i tillegg til chipen bør du få et godt resultat.

Men husk bilene har forskjellige flaskehalser, så snakk med noken som har GOD kjennskap for å finne dei rimeligste av dei.

Men største fordelen med chipen er at turtallssperra er flytta fra 6750-7250.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zagato

Det er bare tull at motstanden skal vær den samme i et effektannlegg som et orginalt. Det som er hovedregelen er at eksosanlegget skal oppfylle støykrava.

Et orginalt eksosanlegg er som regel en flaskehals på samme måte som orginalfilter. Så viss du er ute etter effekt er mange ganger kn-filter i orginalboks veien å gå. Da slipper du problemet med å måtte lede kaldluft fram til et åpent filter.

Har du da i tillegg et litt kraftigere eksosanlegg med mindre motstand i tillegg til chipen bør du få et godt resultat.

Men husk bilene har forskjellige flaskehalser, så snakk med noken som har GOD kjennskap for å finne dei rimeligste av dei.

Men største fordelen med chipen er at turtallssperra er flytta fra 6750-7250.

 

På sugemotor skal motstanden være riktig, det vil si ikke alltid raka rør er best

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår