tOFFY Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 Leste Chippe C5 og så att en del med god kunnskap om emnet. Min Xantia er HDI 110Hk Og TS-Tuning sier att jeg vil få 144Hk og 322Nm Og det er jo voldsomt i forhold til 110Hk og 250Nm Noen som kan fortelle om dette er tull eller ikke? Bør jeg bytte til KN filter også? Chipping koster ca 6 500,- Er det verdt penga? (jeg tenker, for nesten 35hk, ja) Men stemmer det? Bør jeg gjøre det, når bilen har rusla 210 000Km? Motoren er helt toppstand, men uansett. Har også sett slike bokser, som strpses i tillegg fast i motorstyreenheten, dem gir 132Hk og 300Nm. men liker ikke slik ekstra boks, blir så synlig. Virker litt jalla for meg. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet September 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 Fikk høre av noen, att jeg MÅ ha effekt annlegg, og ny katalysator, som slipper igjennom mer, ellers har chipping liten betydning. Men, 2,5" effekt annlegg og "sports" katalysator, fins det til Xantia? Eller hvor kan jeg kjøpe slikt, og bygge selv? (altså universal) Bor i Bergen. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaturbo Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Utrolig mye nm du for av å chippe den,hørtes rart ut bare.. Personlig erfaring,TS-racing suger søren meg dritt..,gjeng med u seriøse folk.. Man MÅ ikke nei.Vil du ha grom lyd,da for du for min del gjøre det.Men effektmessig,så er det ikke lønnsomt.. Det er fordi,en sugemotor trenger litt motstand.Derimot,en turbo motor,den trenger minst mulig motstand.. Det beste for deg,er å montere effektanlegg fra katalysator og bak og et annet filter,så kan du evnt chippe den.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet September 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Man MÅ ikke nei.Vil du ha grom lyd,da for du for min del gjøre det.Men effektmessig,så er det ikke lønnsomt..Det er fordi,en sugemotor trenger litt motstand.Derimot,en turbo motor,den trenger minst mulig motstand.. Eh. HDI er Commonrail Turbo Diesel. Men din erfaring av TS- Racing, går ut fra att dette er TS - Tuning. Selv om det ikke står noe om det på hjemmesiden dems. Her Er noe jeg ønsker å vite mer om. Hva folk sier, veier stort før jeg velger å gjøre noe. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai_G Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Det var ES-Tuning det der da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 35 hester og en god del økning i newton er ikke utenkelig på en HDI motor. Tenker det er noe av de samme motorene som står i 406 HDI. Disse er 2 liter, og onkelen til kona har nettopp chippa sin 406 (datatuning til ca den prisen du nevner - litt billiger) og den fikk en økning på ca 30 hk. Dersom du har automatkasse så programmeres også gearshift om litt for å stå til den nye effekten. Du trenger så aldeles ikke gjøre noe med eksos anlegg og ny katt for å chippe. Hadde jeg vært deg så hadde jeg gjordt det, etter min mening verdt penga, Det er en billig effektøkning. Derimot som var tilfelle på C5en her inne så har den bensin motor, og dermed så får du ikke ut den slags effekt med bare chipping på den, men en HDI derimot... :) Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet September 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Det var ES-Tuning det der da.. Helt riktig. Det var jo dem jeg snakket om hele tiden. Derfor la jeg ut den linken, når han andre snakka om TS-Racing. Siden jeg ikke kunne finne på TS-Tuning sidene att dem var det samme som TS-Racing :-) Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet September 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 35 hester og en god del økning i newton er ikke utenkelig på en HDI motor. Tenker det er noe av de samme motorene som står i 406 HDI. Disse er 2 liter, og onkelen til kona har nettopp chippa sin 406 (datatuning til ca den prisen du nevner - litt billiger) og den fikk en økning på ca 30 hk. Dersom du har automatkasse så programmeres også gearshift om litt for å stå til den nye effekten. Du trenger så aldeles ikke gjøre noe med eksos anlegg og ny katt for å chippe. Hadde jeg vært deg så hadde jeg gjordt det, etter min mening verdt penga, Det er en billig effektøkning. Derimot som var tilfelle på C5en her inne så har den bensin motor, og dermed så får du ikke ut den slags effekt med bare chipping på den, men en HDI derimot... :) HDI i 406 og Xantia er nærmest indentiske. er det snakk om samme år, og lik hk så er det eksakt samme motor. Så 6 500,- er verdt penga :) Hva med soting? noen hevder farlig mye soting, og skadli for motor. TS-Tuning sier att det kan komme en anelse mer soting, når jeg kjører med campingvogna, og gir mak i motbakke, i forbindelse med nedgiring. I forhold til å ikke chippe. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 Broren min kjøpte PPC-tuning til sin V70 med 300000km på telleren. funker som f.... Går MYE bedre. Jeg vill uten tvil ha chippet min bil om det var en bil med turbo motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 Kan hende det soter litt, men gjør ingenting vil jeg påstå. Ettersom jeg husker så kommer soting ved feil blanding av diesel og luft, men litt soting er ikke så farlig som sagt... iallefall så var det ikke så farlig før i tida... :) Dersom man snakker om miljøet, så kanskje det blir en annen diskusjon, men miljøet er det siste jeg tenker på. Prøver å ikke hive ting ut av vinduet, men når det kommer til resten så er jeg anti-al-gore, så jeg bruker drivstoffet med GOD samvittighet - har jo betalt i det vide å breie med avgifter, så om ikke annet så har jeg iallefall kjøpt god samvittighet, det er jo så på moten nå... :) Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet November 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 Chipping er nå prøvd, og vraket. Først så følte jeg en meget god forbedring. men det viste seg åp være tull. Siden jeg målte bilen først. og etter på fikk jeg 0,2sek seinere 0-100 og fra 60 - 110 fikk jeg 1sek senere bil. Jeg brukte TS-Tuning. heldigvis fikk jeg krangla tilbake penga, og dem hadde orginal prog lagret. Nå er den normal og sprek igjen. bruker mindre igjen og sotingen er på normalt nivå. Og Ts-Tuning hevder att min bil var allerede Chippa til nivå 2, dem har kun nivå 1. Dem tuller voldsomt, dette var bare drit. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.