Gå til innhold

GM 350, oppskrift på holdbar motor.

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Går i tanker om en V8 i prosjektet mitt.Da faller jo valget på en 350 pga deletilgang etc.

Trenger en motor som har noe dreiemoment på lavt turtall.

Helst forgasser mht enkelthet og originale eksosmanifolder.Trenger ikke noe med mye hk for da vrenger jeg nok ramma. :D

Hvilken årsmodell egner seg best til mitt bruk og hva er greiest oppsett på en slik?

Girkassen er en TH350.

Converter som passer?

(Skulle jo sette i en 4,3l V6 men den så ikke så bra ut inni.Litt dumt da jeg sitter med deler til denne for noen tusen.)

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner endel 4,3 litere hos huggere rundtomrking også. Trenger ikke gå spesielt på Amcar huggere. Prøv å få tak i en fra 95 eller senere. Søk på Blazer og Astro / Safari.

I 95 kom TPI, men du kan enkelt bygge den om til forgasser hvis du ønsker det. Det er kun bytte av innsug og fordeler (pluss forgasseren, selvsagt) som trengs.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skall du ha nytt eller brukt?

Du får en helt okay TBI motor for 5-6000, skal du ha gasser så kan du kjøpe en edelbrock 600 eller noe lignende, passer rett på, og en HEI tendning. Personligen har jeg vansker med å forstå hvorfor du skal ha gasser, det er noe dritt, en enkel tbi løsning fungerer så utroligt mye bedre, ikke minst i en bruksbil. Å når du ikke skal ha mange hester får du ikke noe dårliger bunndrag med en tbi :-)

skal du kjøpe nytt, gjør som Olav`n sier kjøp en GM preformace part motor (goodwrench) de går før en 15-1600 dollar + insug , forgasser, tendning ,vanpumpe ++ det blir fort en 7-800 dollar til, å det er sikkert noen som tar den inn i Noreg for en 10-12.000 kr (+ alt ekstra).

Hvis du ikke skal trimme så skjønner jeg ikke hvor problemet er, kjøp noe som du synes ser pent stellt med, kjøp "orginalt" uskrudd, eller kjøp nytt. Her er det vell bare lommeboken som styr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mange ganger Bead-Lock sier "Big Block" om dagen..:-)

Jeg tror han har rekord, kanskje verdensrekord i å si det, he he....

Her er det ingen bil som er for liten nei.....:-)

Han har nok rekorden der,ja det er ikke noe tvil om hva han mener. MEN her referer han faktisk til en Smal Block ulikt han men han gjør det.:m'm:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider