Gå til innhold

Rens/behandling av oksiderte motordeler?

Ranger emnet


Eplejus

Anbefalte innlegg

Har et gasspjeld som jeg trenger å få renset opp.

Hva vil være den beste behandlings måten? Glassblåsing? Eller bare en sikkelig runde i en delevasker kansje?

 

Stikkordet her er at gasspjeldet skal bli som NYTT!

 

Skruer, fjærer og diverse sender jeg inn til syredypp/eloksering.

 

60spjeld.jpg

-Nissan 200SX S14A '99

http://www.eplejus.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes vel omtrent et glassblåsingsskap i annenhver bolig rundt omkring..? Jeg har,både med plastmedie (som kun fjerner møkk og avleiringer) og med realt finkornet glass (som tar knallhardt oksid også)... Fordelen med både plastmediet og fint glass er at overflaten blir som original,ikke som typiske "glassblåste" deler som er tatt med rimelig store korn og mye trykk,sånn at de ser ut som de er skutt igjennom en flaskefabrikk etterpå..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår