Gå til innhold

Guttunger ramponerte Russebil - Tok saken i egene hender

Ranger emnet

soNiXx

Anbefalte innlegg

En russebil tilhørende noen jenter i Larviksdistriket ble ramponert og tagget ned av noen jypplinger som syntes det er moro og øderlege andres ting. Kjæresten til den ene jenta ville hjelpe til.

Fra ØP.no:

De tre 16-åringene og 15-åringen fra Larvik-distriktet skal ha tagget ned og ramponert en russebil som blant annet tilhørte en av de pågrepne 19-åringenes kjæreste. Det satte sinnene i kok hos kameratgjengen, som tilfeldigvis kom over de fire ungdommene ved Brunla ungdomsskole onsdag kveld.

De fire ungdommene ble truet til å sette seg inn i bilene, men en 16-åring stakk av. Han varslet politiet. Tre unge menn, en 19-åring og to 18-åringer fra Larvik-distriktet, ble pågrepet i går kveld. Ytterligere en 19-åring ble pågrepet i formiddag. For øyeblikket sitter alle i avhør hos politiet i Larvik.

De fire er siktet for frihetsberøvelse.

– Det å berøve noen friheten, er en straffesak. Om det blir den siktelsen som blir stående, vet vi ikke. Den kan også utvides, opplyser Pedersen.

Hva syntes dere om saken? Er det riktig og ta saken i sine egene hender? "Kidnappingen" var ment for og ta med synderene til bilen, slik at de skulle få se skadene de hadde gjort, og få rette opp sine feil. (Noe de ikke ville gjort f.eks om dem hadde ringt og bedt dem om og komme).

Kom gjerne med innspill, og la debatten gå. Hva ville du gjort, om du så personene som hadde knust/øderlagt noe på din bil? og syntes du politiet overdriver med og kunne straffe dem for kidnapping? Hva ville du gjort? :-)

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hensikten var å transportere de til russenbilen, å la de "gjøre opp for seg", synest jeg det er greit, men det er fortsatt straffbart etter Norsk Lov.

Jeg håper de må gjøre opp for seg, krone for krone! Det er utrolig barnslig og unødvendig å gjøre slik.

Hendte forøvrig noe lignende her i fjor. Da hadde noen unger (som fortsatt gikk på barneskolen) knust en rute eller noe lignende på en russebil som stod parkert ved Videregående her. De ble tatt, men fordi de ikke kan straffest endte det med at rektor på barnseskolen holdt en liten alvors-tale.

Forøvrig så ble en russebil ramponert året før der igjenn, til den grad at det var enklere å skrape enn å fikse. Her mener jeg å huske at lovens lange arm gjorde noe nyttig for en gang skyld, og de skyldige måtte betale! Sistnevnte er mest rettferdig, men man får skjeldent betalt for alt arbeide man har gjennomgått, så basert på det forstår jeg at de gjorde som de gjorde. Men nå vet vi jo ikke omstendighetene rundt "kidnappingen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å true noen til å sette seg i en bil for å bli med på å se noe er vel ikke helt greit.

Personlig ville jeg nok heller tatt kontakt med foreldrene dems og bedt dem om å komme ned til der vi var for SÅ å ta dem alle med for å se på skadene på bussen sånn at foreldrene kunne vært med på å få ungene til å gjøre opp for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt av alle over synes jeg det er helt greit hvis formålet var å ta de med tilbake til bilen. Hadde de "bare" ringt politiet hadde det garantert ikke skjedd noe mere. Men som også nevnt tidligere her er jo politiet i norge mere opptatt av å sfraffe folk som forsvarer eiendelene sine enn de kriminelle.

Hvis noen hadde gjort innbrud hos deg og du hadde knekt en arm eller noe for å stoppe dem hadde du blitt straffet og ikke den personen som faktisk tar seg inn der han ikke har lov.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å true noen til å sette seg i en bil for å bli med på å se noe er vel ikke helt greit.

Personlig ville jeg nok heller tatt kontakt med foreldrene dems og bedt dem om å komme ned til der vi var for SÅ å ta dem alle med for å se på skadene på bussen sånn at foreldrene kunne vært med på å få ungene til å gjøre opp for seg.

I beg to differ. I mange tilfeller der ungene er "drittunger" er det håpløse foreldre i bildet. Eller bare foreldrene gir en god f*** i at ungene har spraya litt på en russebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og vist det ei heller politianmeldelse må jeg ærlig innrømme at jeg hadde tatt saken i egne hender, bokstavlig talt...

Som noen her sier, hjelper faen ikke me tilsnakk.. Og Foreldre som gir f*** i hva ungene gjør er jo ganske typisk i disse dager...

Bare se på forskjellen i skolen, før da det var lov med "bambusrøyr" i motsetning til idag, da de nesten ikke har lov å snakke til oss engang..

Saxo TCT908 Blach & Chrome 5x120 8,5x19 ET15 m dekk HBO 10 000,-

BMW e36 Cab

[x]BMW e39 523 [x] Citroen Berlingo[x] BMW 520i e34 [x] Volvo 760 [x] BMW 318i e30 Herjebil [x] Honda Prelude 2.2Vtec [x] BMW 520i e34 [x] Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider