agrotron Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 Jeg tenker på om jeg skal kjøpe ny sub, monoblock og kondensator. Komponentene jeg tenkte på er: Sub: Kicker Solo Baric Dual L5 12 - 2 ohm http://www.xtremecar.no/shop/product_info.php?cPath=32_36_63&products_id=5415 Forsterker: SoundMagus Class D, X-3200 Mono 3000 Watt http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331577 Kondensator: Stinger - 10 F Hybrid Kondensator http://www.xtremecar.no/shop/product_info.php?cPath=32_69_1154&products_id=9685 Jeg har sett at mange mener at kicker er dårlig, men jeg vett ikke hvorfor? Så det neste jeg lurte på er om den soundmagus forsterkeren er for svær, og kanskje burde soundmagus x-1502 i steden? Så var det den kondensatoren, er den for stor, eller burde jeg velge en annen? Komponentene jeg har valgt er kanskje ikke de beste, så jeg er åpen for andre forslag, jeg har en Audi 80 Avant, hvis dere lurte på hva bil det skal stå i, jeg hører på det meste av musikk, så jeg må ha noe som kan spille bra på det meste. Prisklassen min er ca. 10-11000,- jeg er ikke interesert i å bygge noen kasse selv. Hvis det er noen som har lyst og hjelpe meg så er jeg veldig glad for det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 Ikke noe som er galt med Kicker... Kunne jo gjerne ha hjulpet deg jeg :) Med utstyr og kasse i hvert fall, montering klarer du vel? Burde klare å få til noe bedre enn det der til den prisen. Du er altså ute etter en 15" og en forsterker til den i utgangspunktet? Vet du om du vil ha lukket eller portet kasse? Evt. hva er viktigst, at det trøkker bra eller at det spiller pent eller kanskje begge deler? Hva har du av utstyr fra før av? (spiller, batteri, kabler..) MÅ du ha Kicker sub? Eller kan annet være av interesse? Bor forresten i Bergen, så er ikke så veldig langt unna :) Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
agrotron Skrevet September 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 jeg trenger ikke plendt ha kicker, men jeg vet at det trøkker ganske bra hvertfall, men jeg er jo ute etter pen lyd også. Det var derfor jeg laget denne tåden, siden jeg har sett mange som mener kicker bare er bråk. Bilen har orginalt 90ah dynamo, og jeg har satt i et 65ah batteri. Jeg har lagt opp 21mm2 strøm og jord-kabel til forsterkerne. Spilleren er av typen Pioneer DEH-65BT, fra før har jeg en Pioneer TS-WX301 ( http://www.pioneer.no/no/products/25/131/201/TS-WX301/index.html )jeg synest denne spiller ganske bra, men jeg føler ikke den trøkker godt nok på visse felt. Denne er jo en portet kasse tror jeg, så jeg tror det er det jeg vill gå for. Har ikke hørt så mange lukkede kasser, men jeg har hørt noen, å de føler jeg har hatt så stramm lyd. jeg kunne også ha tenkt meg dobbel 12" siden hvis jeg kjøper kasse til 15" så blir kassen for høy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 Kondensatoren trenger du ikke, så de pengene kan du bruke på noe annet ;) Kicker er helt ok, men det spiller ikke pent, men bra med trøkk... Jeg ville helt klart valgt noe annet, feks RE, audio puls, eller seas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 OK. Det første jeg ville gjort er å gå opp et par hakk i kabeltykkelse. Ellers vil du sansynligvis oppleve blinking i lys med en litt solid forsterker. Hvor stor kasse kan du godta? Kasse til 15" med elementet bakover blir minimum 39 cm høy. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
agrotron Skrevet September 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 jeg har sett at det er jo ganske liten Watt RMS på de seas lotus subbene. Jeg vet ikke om det har noe og si på trøkken, men jeg er ikke så god på dette, så jeg må jo spørre.. Kassen kan maks være 85cm i bredde, og 42cm i høyde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xanderion Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 jeg har sett at det er jo ganske liten Watt RMS på de seas lotus subbene. Jeg vet ikke om det har noe og si på trøkken, men jeg er ikke så god på dette, så jeg må jo spørre.. Kassen kan maks være 85cm i bredde, og 42cm i høyde. Det er alltid greit å ha en sterkere forsterker enn subben du kjører! Det er ikke noe problem å få en sub til å slå! Men for å få subben til å spille kontrollert, trengs masse strøm (altså stor forsterker) Seas Lotus elementene skal det visst være utrolig god lyd i, så de er anbefalt av mange... Men vet ikke hvordan den er på lydtrykk... Og Kondensator er ikke nødvendig... Spar heller til ett skikkelig batteri =) (jeg har ett Apollo 1350 batteri. Drar min Memphis 4kw uten problem i 4000Watt RMS =D) Kostet meg 2200,- Siter [ Daniel Nilssen ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 jeg har sett at det er jo ganske liten Watt RMS på de seas lotus subbene. Jeg vet ikke om det har noe og si på trøkken, men jeg er ikke så god på dette, så jeg må jo spørre.. Kassen kan maks være 85cm i bredde, og 42cm i høyde. Seas Lotus funker bra, men de funker best i lukket kasse. Så tror ikke de er helt det du er ute etter... Du har ingen begrensning på dybde? I så fall har du jo mulighet for både 1 og 2 15" ;) Men en god 15" er nok en god løsning. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
agrotron Skrevet September 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 ok, takk for tipset:) jeg lurer også på siden jeg har plass til 15", bør jeg velge enkel 15" eller dobbel 12"? jeg har hørt at de enkle 15" slår for tregt, men det kan godt være noe tull jeg har hørt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 ok, takk for tipset:)jeg lurer også på siden jeg har plass til 15", bør jeg velge enkel 15" eller dobbel 12"? jeg har hørt at de enkle 15" slår for tregt, men det kan godt være noe tull jeg har hørt... Ja, det er bare tull... MEN to 12" KAN spille høyere enn en 15". Uansett vil 15" vinne på pris/ytelse. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
agrotron Skrevet September 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 ok, kan noen gi meg et greit forslag til hva jeg skal kjøpe hvis jeg skal kjøpe 15"? jeg er litt usikker på om det er 15" eller 2 12" jeg vill ha. jeg lurer også på om den der soundmagus forsterkeren er noe bra, eller om jeg burde ha en annen forsterker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rtbuggie Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 dette elementet her er noe av det grommere jeg har hørt, spiller pent som en 15" kan og dæven til trykk hvis du vil ha det;) http://www.megabillig.no/index.php?page=produkt&cat1=42&cat2=143&id=1181 kjenner ikke til SoundMagus forsterkere, for di har jeg aldri vært borti. derfor er ikke dette noen ekspert uttalelse, men det jeg har hørt er at det er helt kurante saker, så den burdte funke tror jeg;) -Rtbuggie Siter her var det en gang noen vise ord, og et par prosjekter SIGNATURREGLER: http://www.bilforumet.no/faq GRATULERER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg