Gå til innhold

Spilleren skrur seg ikke på med tenninga???

Ranger emnet

Simenand

Anbefalte innlegg

Har montert inn en orginal spiller fra 2000 i en passat fra 99. Tror ikke det skal by på noen problemer, men har fått ett problem etter monteringen.

Spilleren vil ikke skru seg på når jeg setter på tenninga, så jeg må skru den på manuelt. Men den skrur seg av når jeg tar nøkkelen ut av tenninga. Den husker heller ikke hvilken kanal eller hvilke spor den har når den ble slått av.

Noen som har hvert borte i noe liknende, eller noen guruer som vet hva jeg kan gjøre? Virker for meg som det er en eller annen kabel som mangler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig med de bila der altså, var ikke så lenge siden jeg hadde samme problem med min.. Skal prøve å forklare så enkelt jeg kan ass..

Du har to sånne "klosser" med ledninger i som du plugger til spilleren, den ene går til høyttalerne og den andre går til strømnettet (den underste tror jeg, lett å se uansett fordi den har 5 ledninger kobla til eller no, mens den til høyttalerne har 8), men på steder som Biltema pleier de å ha adaptere som snur om på de to, du kan jo gå og høre med dem i hvert fall, men hvis du har uflaks må de bestilles, og hvis du da er utålmodig sånn som meg kan du kjøpe en ny "Kloss" eller hva man kaller det, da klipper du av alle ledningene fra den gamle og skjøter dem til den nye, er ganske mye jobb da :( Så anbefaler egentlig å finne en adapter, tror de skulle ha sånn ekstra kobling for forsterker også, og det er greit å ha. ;)

Si fra hvis du ikke skjønte noe av dette, sikkert noen andre som kan forklare det bedre enn jeg kan, eller så kan jeg finne bilder i morra.. Hehe

Gt = gaffeltruck

VW Passat 1,8t 97mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, riktig det at det er to "klosser", som er iso-kontaktene.

Den brune er til høytalerne og den svarte er strømforsyning.

Disse er som de var orginalt og ingenting er endret på de, er derfor jeg stusser. Har målt meg til at alt skal stemme og være i orden, bortsett fra da at spilleren ikke skrur seg på sammen med tenninga. Hadde en panasonic spiller i før, og den skrudde seg på riktig.

Alle kablene skal være plassert riktig, rød (ignition), brun (jord), 2 stk blå/rød (konst. strøm), grønn (k-bus), hvit/blå (alarm), også en til som er lyset. Det åttende hullet er for telefon-mute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg et multimeter og koble til kontaktene kan du måle deg fram til hvem det er fast strøm på og hvem som går på tenninga.. jeg har hatt lignende på en passat e hadde før (den var mye gamlere da) men prinsippet var det samme..

der var det bare at fast spenning / tenning var koblet om hverandre.. så bare å bytte dem om.. på min var det kabelsko på dem så bare bytta om (på iso kontakta)..

For de 2 ledningene er 1 . minne, som gjør at radiokanaler osv fortsatt er der neste gang du slår på

ledning 2: tenninga, gjør at den slår seg på når du slår på spillern.

Virker som du har koblet dem om. som sagt multimeter er din venn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg et multimeter og koble til kontaktene kan du måle deg fram til hvem det er fast strøm på og hvem som går på tenninga.. jeg har hatt lignende på en passat e hadde før (den var mye gamlere da) men prinsippet var det samme..

der var det bare at fast spenning / tenning var koblet om hverandre.. så bare å bytte dem om.. på min var det kabelsko på dem så bare bytta om (på iso kontakta)..

For de 2 ledningene er 1 . minne, som gjør at radiokanaler osv fortsatt er der neste gang du slår på

ledning 2: tenninga, gjør at den slår seg på når du slår på spillern.

Virker som du har koblet dem om. som sagt multimeter er din venn..

Hår målt opp med multimeter også! Også koblet det etter slik det står på spilleren at det skal kobles.

Men etter å kikket litt rundt virker det som om plass 4 og 7 på kontakten må byttes om. Så får prøve det... Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider