Gå til innhold

Kondensator slår seg ikke av?

Ranger emnet

lilsaint

Anbefalte innlegg

Har 2 kondensatorer som brukes til vær sin forsterker. men selv om jeg skrur av spilleren og forsterkerne så står enda kondesatoren på...

Noen som har en løsning?

Er nye med kondensatorer.

Kondensatorer mellomlagrer strømmen som den får fra batteriet ditt og sender det til forsterkeren din. Grunnen til at den lyser etter at du skrur av spilleren, er fordi at det fortsatt er lagret strøm i kondensatoren. har du voltmeter på den vil du se at den volten sakte synker ned til 12volt igjen, og da skrur den seg av :)

Men det er bedre å spandere på seg ett skikkelig lydbatteri istedenfor kondensatorer... Får mye mer strøm ut av det =)

[ Daniel Nilssen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm..

Da gir batteriet konstantstrøm.. (?)

Jepp har ført til at jeg har gått strøm tom...

Jeg har et rødt optima batteri som batteri nr 2 men burde jeg kutte ut kondesatorene?

Har også en følelse at batteri 2 trekker strøm fra batteri 1 som er orginalt i golfen IV. Føler ikke at bilen greier å lade begge batteriene helt fult.

Golf Iv gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det kan være ett problem å bruke 2 forskjellige batterier... Når orginalbatteriet er fullt, slutter den å lade, så da får ikke det andre batteriet (i ditt tilfelle Optima) noe mer oppladning, og vil derfor ikke virke fullt ut...

Tror ikke det har noe å si på Kondensatoren din men... En kondensator skal jo ikke trekke strøm fra batteriet hele tida.

Jeg ville snakka med nærmeste bilstereoforhandler =P

[ Daniel Nilssen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider