Gå til innhold

Kjøper meg 1991 Omega A 2.0i

Ranger emnet

Ryzan

Anbefalte innlegg

Skal dra i helgen å kjøpe meg en 1991 Opel Omega 2.0i som jeg har sett på, men bilen har mangelapp og må inn på eu kontroll.

Har folk som kan hjelpe meg og som har sagt at det er null problem men kan ikke så mye om bil enda så lurer bare på endel spørsmål

Mangel lappen:

- Bremsebelegg for tynne bak

- Bremserør svekket pga rust, venstre bak

- Håndbrekk dårlig

- Parklys venstre foran, pære defekt

- Baklys venstre, defekt pære

- Skiltlys, defekt pære

- Brudd i fjærblad høyre bak

- Slakk i høyre kule foran

- Dekk

- Ulyd i hjullager venstre foran

Fikk oppgitt at dette kostet rundt 2500-3000 på mekonomen.

Mekker det jeg kan selv og er ingen hastverk med å få skilter på bilen. Lurer bare da på hva de forskjellige tingene er, og hva som skal til for å fikse det. Og evt pris dere tror det kommer på

På forhand takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:worshipnissan

Skal dra i helgen å kjøpe meg en 1991 Opel Omega 2.0i som jeg har sett på, men bilen har mangelapp og må inn på eu kontroll.

Har folk som kan hjelpe meg og som har sagt at det er null problem men kan ikke så mye om bil enda så lurer bare på endel spørsmål

Mangel lappen:

- Bremsebelegg for tynne bak

- Bremserør svekket pga rust, venstre bak

- Håndbrekk dårlig

- Parklys venstre foran, pære defekt

- Baklys venstre, defekt pære

- Skiltlys, defekt pære

- Brudd i fjærblad høyre bak

- Slakk i høyre kule foran

- Dekk

- Ulyd i hjullager venstre foran

Fikk oppgitt at dette kostet rundt 2500-3000 på mekonomen.

Mekker det jeg kan selv og er ingen hastverk med å få skilter på bilen. Lurer bare da på hva de forskjellige tingene er, og hva som skal til for å fikse det. Og evt pris dere tror det kommer på

På forhand takk :)

Det der er fort gjort å fikse, tek rundt ei helg viss du begynner før lunsj :-P

-Bremsebelegg bak, reknar med det er trommelbremser. Denne er litt vrien, for du må av med dekket, trommelen og så må du skifte bremseskoa. Hugs å sjå kor alt er, evt ta bilder, ellers kan det fort ta 2 helger eller meir å få alt på plass!!! Skift skoa, og sjekk maks diameter på trommelen og. Evt skift ut begge deler.

-Bremserøyret må skiftast, skru det laust og evt lag nytt i koparrøyr, eller kjøp nytt hos Opel.

- Håndbrekket: Når du først har oppe trommelen, slakk håndbrekket heilt, og juster handbrekkmekanismen inni trommelen. Når det er gjort, så strammer du håndbrekket på vanleg måte.

- Pærene er berre å skifte, tar rundt 30 minutt.

- Brudd i fjærblad, denne er vrien, her må du mest sannsynleg skifte ut heile fjøra, og det kan vere vrient å få av og på at då den står i spenn mest sannsynle.

- Slakk i kula framme, ja, mest sannsynleg må du skifte heile kula, men har ikkje vore borti dette sjøl, desverre.

- Dekk, er dei nedslitte, må du skifte dei, få eit verksted til å fikse dette, for dette er vanskeleg og tidskrevande.

- Hjullager er berre å skifte, her kan det vere greit å vere reinsleg, og ta det med ro. Prøv å ikkje få lageret skeivt, det kan berre bli problemer av det.

Håper dette er til hjelp

Opel Vectra 4x4 Turbo

Opel Senator 2.3 Turbodiesel

x Opel Omega B 2.0 16V

Opel Ascona C 1.8GT Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider