Gå til innhold

Ny bilstereo

Ranger emnet

pettesh

Anbefalte innlegg

pass på å sjekk ut at du ikke kjøper noe dritt!

Mye av div bilstereo "Ser" kraftigere ut en det egentlig er...

2x12 kan være tyngre å dra og kanskje ha 400w rms og 800 max

mens 2x10 av et annet produkt kan ha 1000w rms.

Mye har og si på om du vil ha åpen eller lukket kasse samt porter og ossen bil du har.. Liten bil , sedan, bagasjelokk/luke/DØR eller varebil/stasjonsvogn.

Råder deg til å Holde deg til kjente merker som

Rockford Fosgate

MTX

JBL

KICKER

PIONEER

InPhase

Sony

GAS

Og forsterker har jo mye å si da om du skal ha alle høytalerene i bilen koblet på en forsterker altså alle høytalene i dører/paneler/dæsjbord osv + Subwoofer så kan det være greit med 5 kanals forsterker men om du skal bare ha sub koblet i forsterkeren er det best med monoblokk.

Husk også på å ikke bruk for store eller for små kabler.

Trikset er å få tak i høytalere som er lette og dra og som ikke sluker strøm men fortsatt river til i karosseriet :D

Lykke til ved kjøpet.

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av disse anbefalingene hadde jeg holdt meg langt unna..

Men det er uansett vanskelig å bestemme hva du skal ha, det må du nesten finne utav selv.

Kom deg til en butikk, hør på kombinasjonen du vil ha, til den prisen du er villig til å betale, så vet du hva du går til hvertfall..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye har og si på om du vil ha åpen eller lukket kasse samt porter og ossen bil du har.. Liten bil , sedan, bagasjelokk/luke/DØR eller varebil/stasjonsvogn.

Rockford Fosgate

MTX

JBL

KICKER

PIONEER

InPhase

Sony

GAS

Og forsterker har jo mye å si da om du skal ha alle høytalerene i bilen koblet på en forsterker altså alle høytalene i dører/paneler/dæsjbord osv + Subwoofer så kan det være greit med 5 kanals forsterker men om du skal bare ha sub koblet i forsterkeren er det best med monoblokk.

Trikset er å få tak i høytalere som er lette og dra og som ikke sluker strøm men fortsatt river til i karosseriet :D

Lykke til ved kjøpet.

Wtf??

Kan til NØD gå med på kicker og RF, men sony?? og GAS???!!!

Det er sånne innlegg som gjør folk forvirra her inne... Har du ikke peiling på hva du snakker om, så er det kanskje bedre å holde kjeft??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er også godt forvirrende... begge her kan da være utmerkede høyttalere, eller bare skrot... watt'en til en høyttaler sier minimalt om sluttresultatet!

Trikset er å få tak i høytalere som er lette og dra og som ikke sluker strøm men fortsatt river til i karosseriet

Du kan ihvertfall få deg jobb i et norskt "HiFi"-blad... ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockford Fosgate

MTX

JBL

KICKER

PIONEER

InPhase

Sony

GAS

Lykke til ved kjøpet.

Ville holdt meg langt unna:

Rockford Fosgate

InPhase

Sony

GAS

De andre merkene holder mye høyere kvalitets-standard en de andre.

(grunnen til at jeg har skrevet opp Rockford, er fordi at produksjonen av Rockford er flyttet til Kina. Derfor dårligere kvalitet)

Men vil du ha mye ytelse for lite penger hadde jeg kjøpt Pioneer.

Men en må være forsiktig med det, lett å ødelegge hvis du herjer med det.

Angående kasse har jeg opplevd at du får de mer dype basstonene ved å bruke porta kasse (samt elementer egnet til det) og god lydisolering =)

[ Daniel Nilssen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meker, merker og atter merker..

Uansett hva folk anbefaler og syns er konge, så er det ALLTID noen andre som misliker og hater merket (Og omvendt)... Dette har mye og si på personen som hører. En som driver med bilstereo ordentlig (Type konkurerer) Så selvsakt vil jo han ha MYE større forventninger og krav til produkter kontra en harry råner..

" M16 piloten skjønnte ikke helt hva vaskedamene mente da de smilte til han. Vanligvis kledde de av seg der og da " (Får håpe noen skjønnte den :P)

Men for all del, det ER mye dritt her ute. Og Rockford Fosgate er ypperlige høyt/forst. til dems type bruk !

Dynabel. Veldig pålitelig og relativt billig. Denne basskassen har en kamerat av meg i en Calibra, og hell og den er kraftig ! Vansklig og sitte i bilen lenge med denne på høyt volum : http://www.mamut.net/dynabel/subdet749.htm

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(grunnen til at jeg har skrevet opp Rockford, er fordi at produksjonen av Rockford er flyttet til Kina. Derfor dårligere kvalitet)

Men vil du ha mye ytelse for lite penger hadde jeg kjøpt Pioneer.

...men Pioneer-produkter laget i Malaysia og Thailand; dét er bra altså. Noe logikk der jeg ikke vet om? ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men Pioneer-produkter laget i Malaysia og Thailand; dét er bra altså. Noe logikk der jeg ikke vet om? ;)

Men det som er rart er at salget har styrtet for Rockford med 60% i hele Europa... Så enten er det blitt dårligere, eller så liker rett og slett ikke folk at de har begynt å produsere det der =P

Repeterte egentlig han fyren jeg kjøpte bilstereon av =P og han selger faktisk RF selv. o.O

(kan egentlig ikke så mye om Rockford =P )

[ Daniel Nilssen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som er rart er at salget har styrtet for Rockford med 60% i hele Europa... Så enten er det blitt dårligere, eller så liker rett og slett ikke folk at de har begynt å produsere det der
Eller så er det en betydelig handelslekkasje fra Europa til USA, hvor europeere kjøper RF direkte fra amerikanske butikker over nett...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som er rart er at salget har styrtet for Rockford med 60% i hele Europa... Så enten er det blitt dårligere, eller så liker rett og slett ikke folk at de har begynt å produsere det der =P

Repeterte egentlig han fyren jeg kjøpte bilstereon av =P og han selger faktisk RF selv. o.O

(kan egentlig ikke så mye om Rockford =P )

Jeg vil ikke si RF har blitt så mye dårligere, de har bare ikke forbedret seg noe på mange år, og da har andre merker gått forbi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider