Gå til innhold

turbo i V6 (?)

Ranger emnet


Turbobenni

Anbefalte innlegg

hei:P

jeg var ute å kjørte(sladda) en kveld for ikke lenge siden, jeg hadde kald motor, og kjørte inn i den fineste rundkjøringa i hele telemark! der slan jeg bilen nesten 90 grader rundt og tok et par runder mens kameraten min stod å så på. Pltserlig hørte jeg et poff, og der nappa jeg i stykkerr bak-akslingen og 5 stempler (av 6). Så nå står bilen.

 

derfor har jeg lyst til å putte inn en 2.8 v6 i stede for 2.6 som står i. Men jeg hadde også lyst til å bygge om til turbo. Er det noen som har peil på hvor jeg finner turbokit, og evnt. hvor jeg kan få gjort dette.

Men er det lurt å ha smidd innmat når jeg skal kjøre rundt med turbo? og hva annet burde vært gjort med motoren før jeg begynner å tenke på turbo?

ett sted må en starte, så jeg tenkte å starte prosjektet med dette inlegget.

 

NB. jeg er ikke blond når det gjelder audi, har skrudd mye, det eneste jeg mangler kunskaper om, er turbo - ihvertfall i V6 :D

takk for svar<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare slenge inn en 2.7 Turbo da? A6, Allroad, S4 eller RS4... Vil tru det går an å få tak i fra et vrak elns.

 

BTW; Herjing med kald motor er FYFY

 

JA, det er FYFY! :P

men passer 2.7 inn i karosseriet mitt uten at det blir for mye å gjøre/betale a ?? penger er jo egentlig ikke noe stress, men orker ikke å bygge om hele bilen lixm..

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem 2,7 med mindre du vil bruke mye penger...

 

Du må enten kjøpe motor og montere datasprut

 

Eller du kan kjøpe en kræsja bil med 2,7 for du trenger motor hele ledningsnettet og rattstammen pga startsperren.

 

Lurte på dette selv men slo det fort fra meg da jeg regnet på kostnadene.

 

Kjøp deg en brukt 2,8 motor å heller kjøp deg en bil som er mer trimmingsvennlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem 2,7 med mindre du vil bruke mye penger...

 

Du må enten kjøpe motor og montere datasprut

 

Eller du kan kjøpe en kræsja bil med 2,7 for du trenger motor hele ledningsnettet og rattstammen pga startsperren.

 

Lurte på dette selv men slo det fort fra meg da jeg regnet på kostnadene.

 

Kjøp deg en brukt 2,8 motor å heller kjøp deg en bil som er mer trimmingsvennlig

 

 

Ja, men jeg vil ha samme karosseriet, åssen bil burde jeg ha da ?? helst avant, s2 er for dyrt.. er det bedre å bygge om med s2 motor da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg vil ha samme karosseriet, åssen bil burde jeg ha da ?? helst avant, s2 er for dyrt.. er det bedre å bygge om med s2 motor da ?

 

Kjøp deg en avant med femmermotor og bygg om til s2 eventuelt rs2 motor.

 

Det er vell billigste løsningen vil jeg tro.

 

For sette femmer nedi en bil som opprinnelig er v6 nok mer arbeid med tanke på de elektriske;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For sette femmer nedi en bil som opprinnelig er v6 nok mer arbeid med tanke på de elektriske;)

 

Nei. Må bytte motorledningsnett uansett. Så da spiller det liten og ingen rolle. V6'en har vel og samme festene som 5'mer, så kan fint bruke en slik bil som utgangspunkt.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår