Gå til innhold

hei noen som kan forklare dette med small base camshaft??

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hei lurer litt på dette med og bruke small base circle camshaft

når dette står er det da dårlig med plass mellom rådene og kammen????

 

kan man bruke vanlig circle cam?? eller for du da ikke klaring nok?????

 

Chevy 4-bolt main engine, flat top pistons, and driver's side dipstick. A small base circle camshaft is recommended with this short block. This engine requires the use of an external balance design damper. A balance plate is included with this engine, if it’s retained then an internal balance design flexplate or flywheel is required. To use an external balance design flexplate or flywheel the balance plate must be removed before installation. Click the “Suggested Parts” tab for more information regarding recommended dampers, flexplates, and flywheels.

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje lurt å legge ut link til hva detta er for noe skrammel...

 

Så kanskje en forstår mere heleheten

 

For det finnes meg bekjent kun 1 type kam til "gammel" CSB...

 

 

er gm 383 short blokk i fra usa blueprint..

 

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=MLL%2DBP3830&autoview=sku

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått greie på noe av det jeg lurte på det er at man må slipe rådene hvis man skal ha i vanlig tykk kamaksel i denne blokka. dem kan slå borti kammen snakket med verksted som driver nesten bare med v8..:volvopower:

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke mye respons på detta? ikke mange som har hört om detta tenker jeg. som regel når man setter i lengre slaglengde i motoren så kan dette skje.man må ha minst 1mm klaring i fra råden til kammen.

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig modifisering når man bygger 383cid av en 350cid chevrolet. Bunnen av sylinderen slipes for å gå klar av råden og hode på en av de to rådeboltene slipes for å gå klar av kammen.

 

 

jepp det er riktig det gjelder dem fleste motorer hvis du forlenger slaglengden:volvsmile

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig som dere sier, dette er for å få klaring til kammen fra rådene.

 

Og beadlock, det finner jo enda et par typer forex disse som har mindre cam journal og spinner på rullelager istedet for vanlige bronselager + den typen som bytter om på tennings rekkefølgen til sylinder 5 og 7. (tror den va de to som ble byttet, litt usikker)

 

Men tilbake til topic, man må jo i tilfellet en small base can brukes bruke enten lengre løftere eller støtstenger, foreslår at du kjøper en sliken justerbar støtstang til å finne hvilken lengde du må ha viss du ikke har justering på vippene da.

 

Tatt i betraktning at du skal kjøre mekanisk kam.....

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig som dere sier, dette er for å få klaring til kammen fra rådene.

 

Og beadlock, det finner jo enda et par typer forex disse som har mindre cam journal og spinner på rullelager istedet for vanlige bronselager + den typen som bytter om på tennings rekkefølgen til sylinder 5 og 7. (tror den va de to som ble byttet, litt usikker)

 

Men tilbake til topic, man må jo i tilfellet en small base can brukes bruke enten lengre løftere eller støtstenger, foreslår at du kjøper en sliken justerbar støtstang til å finne hvilken lengde du må ha viss du ikke har justering på vippene da.

 

Tatt i betraktning at du skal kjøre mekanisk kam.....

 

 

hvis det blir denna blokka så har jeg snakket med sarpsborg motorverksted han sa det tok mellom 2 til 5 timer og slipe tilpasse rådene til bruk av vanlig kam.

 

small base kammene er bare en helvetes löft på rundt 300grader blir litt vell mye av det gode på toppene som jeg har hehe:volvsmile

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår