Gå til innhold

Fjusking etter toppoverhaling

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

Har akkurat overhalt en 323 GTX-topp, men etter å ha montert sammen motoren igjen så har bilen begynt å fjuske. Dette skjer akkurat i det turbotrykket passerer 0.1 bar - virker som om trykket "bremses" opp og ingenting skjer selv om ladetrykket går opp mot 0.8 bar. Har sjekket både plugger, pluggkabler, coil, fordeler, m.m.

Eneste jeg vet, er at det er en liten eksoslekkasje mellom eksosmanifolden og toppen, kan dette føre til fjuskingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg veldig kjent med motorene på disse bila, men ut i fra det du skriver vil jeg tru du har ett tenningsproblem. Mest sannsynlig feil på regreim eller feiljustert tenning. Kan også være at trigger til tenninga har blitt skadet, flyttet, dunket borti, el. lign... Eksoslekkasje vil vel egentlig bare gi mindre effekt fra turbo. Ikke gi motorfusk da ladetrykket kommer. Selv om det kan gi problemer med map sensor eller LMM hvis den har det og dermed fororsake tull med motor og bensintilførsel. Med andre ord; noen faktorer å kontrollere. Begynn med tenning ville jeg gjort.

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta en liten feilsøkingsrunde i dag.

Kan også nevne at bilen bruker mye mer bensin nå enn før, og at det en sjelden gang blir ettertenning og svart røyk fra eksosen ved bremsing på gir.

Er akkurat som om turboen blåser trykk inn i innsug og motor, men at det ikke kompanseres med bensin eller tenning. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Får ta en liten feilsøkingsrunde i dag.

Kan også nevne at bilen bruker mye mer bensin nå enn før, og at det en sjelden gang blir ettertenning og svart røyk fra eksosen ved bremsing på gir.

Er akkurat som om turboen blåser trykk inn i innsug og motor, men at det ikke kompanseres med bensin eller tenning. :rolleyes:

 

En tann feil på register reima? etter å ha sett på reim, tørnet du motoren to omdreininger for å sjekke att merka sto rett plassert etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår