safoll Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Har akkurat overhalt en 323 GTX-topp, men etter å ha montert sammen motoren igjen så har bilen begynt å fjuske. Dette skjer akkurat i det turbotrykket passerer 0.1 bar - virker som om trykket "bremses" opp og ingenting skjer selv om ladetrykket går opp mot 0.8 bar. Har sjekket både plugger, pluggkabler, coil, fordeler, m.m. Eneste jeg vet, er at det er en liten eksoslekkasje mellom eksosmanifolden og toppen, kan dette føre til fjuskingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Er regreima 100% rett? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet September 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Ja, den skal være rett, i verste fall er det en halv tann som skiller. Skal få målt tenningen i morgen for å være helt sikker. Har også gått over alle slanger på trykksiden etter lekkasjer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Ja eksoslekkasjen kan føre til litt krøll. Mindre respons fra turbo, og missvisning for lambdaføleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wold-Hansen Racing Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Nå er ikke jeg veldig kjent med motorene på disse bila, men ut i fra det du skriver vil jeg tru du har ett tenningsproblem. Mest sannsynlig feil på regreim eller feiljustert tenning. Kan også være at trigger til tenninga har blitt skadet, flyttet, dunket borti, el. lign... Eksoslekkasje vil vel egentlig bare gi mindre effekt fra turbo. Ikke gi motorfusk da ladetrykket kommer. Selv om det kan gi problemer med map sensor eller LMM hvis den har det og dermed fororsake tull med motor og bensintilførsel. Med andre ord; noen faktorer å kontrollere. Begynn med tenning ville jeg gjort. Siter Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =) Opel Frontera -94 2,3Tdi Citroen Berlingo -06 1,4i Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T +Masse annen moro =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet September 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Får ta en liten feilsøkingsrunde i dag. Kan også nevne at bilen bruker mye mer bensin nå enn før, og at det en sjelden gang blir ettertenning og svart røyk fra eksosen ved bremsing på gir. Er akkurat som om turboen blåser trykk inn i innsug og motor, men at det ikke kompanseres med bensin eller tenning. :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Secmaen Skrevet November 1, 2008 Rapporter Share Skrevet November 1, 2008 Får ta en liten feilsøkingsrunde i dag.Kan også nevne at bilen bruker mye mer bensin nå enn før, og at det en sjelden gang blir ettertenning og svart røyk fra eksosen ved bremsing på gir. Er akkurat som om turboen blåser trykk inn i innsug og motor, men at det ikke kompanseres med bensin eller tenning. :rolleyes: En tann feil på register reima? etter å ha sett på reim, tørnet du motoren to omdreininger for å sjekke att merka sto rett plassert etterpå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Secmaen Skrevet November 1, 2008 Rapporter Share Skrevet November 1, 2008 Spray startgass rundt innsugsmanifolden mens motoren går og hør om turtallet stiger,stiger turtallet så suger den falsk luft og du får feil blandingsforhold mellom bensin og luft. Den går da dårlig spesielt på tomgang ryker svart og bruker sjukt med bensin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merce202 Skrevet November 2, 2008 Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 Åssen har du kont. plugger, pluggkabler, coil, fordeler, m.m.? Kont. belastningsensor. Eksos lekk før O2 sonde vil bare gi en fet blanding! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet November 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Da var problemet løst, var tetningene i toppen rundt dysene som ikke tettet skikkelig, slik at de dro inn falskluft. Mazda hadde klart å gi meg feil tetninger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.