Gå til innhold

Hjelp jeg fryser!

Ranger emnet

Jason940

Anbefalte innlegg

I disse dager begynner tempen å krype ned mot 3 grader på morgenkvisten, når jeg skal kjøre på jobb. Har så oppdaget at varmeapparatet fungerer dårlig. Det blir ikke sikkelig med varmluft. Tempen på motor oppfører seg som normalt og nivået på kjølevesken er normal.

Noen som har noen tips. Hadde deilig med litt varme i bilen.:ratatatat

360 M/TURBO TIL SALGS

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg fått konstatert at det ikke er termostaten. En på Bmw bekrefetet dette for meg. Han trudde det kunne være Magnetventilen mellom varmeregisteret og kjølesystemet som ikke åpner helt. Han visste ikke helt hvor denne befinnesr seg på mini, så jeg får vel lete litt. Hvis ikke noen her vet det da?:wonder:

360 M/TURBO TIL SALGS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Heisan. tenkte det var på tide med en oppdatering her.

Har nå slitt med dette problemet lenge! For ca en mnd siden måtte jeg sette bilen på verksted da jeg ikke kom videre selv i feilsøkingen. Satt så bilen inn hos BMW fredrikstad slik at de kunne ta en titt på det. For å gjøre en lang historie kort så har nå bilen min vært hos dem 4 ganger og de finner rett og slett ikke ut av feilen. De er like forvirret som meg? De skal dog ha skryt for å ha vært veldig snille på prisen, da de ikke har så fryktelig mye erfaring med Mini.

Følgende er sjekket og testet:

Det er ingen feilkoder fra klimanlegg.

Sirkulasjon og vanntrykk er ok.

Termostat ble byttet men det hjalp ikke.

Servo til spjeldet som regulerer varmen er testet og virker som den skal, spjeldet er også blitt regulert manuelt og er ok.

Varmeegisteret er varmt og ingen lekkasjer.

Kupefilter er ok.

Det virker som om alt virker som det skal, bare at det kun er en liten del av luften som faktisk går igjennom varmeregisteret??:hvaskjera

Er det noen glupe hoder her som har noen tips!!!

Jeg blir snart gal av dette!

360 M/TURBO TIL SALGS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:well:

Er kanskje en luftventil som distribuerer luften igjennom eller forbi varmeapparatet?

Luftventil for resirkulasjon av luft eller ny innluft?

Kan være lurt å se over luftventiler fungerer som dem skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:well:

Er kanskje en luftventil som distribuerer luften igjennom eller forbi varmeapparatet?

Ja. det er spjeldet som regulerer varmen, denne er servostyrt og virker som den skal.

Luftventil for resirkulasjon av luft eller ny innluft?

Denne er også testet ok.

Kan være lurt å se over luftventiler fungerer som dem skal.

Takk for svar.

360 M/TURBO TIL SALGS

Lenke til kommentar
Del på andre sider