thunir Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Kjøpte en 2002 modell bil for 1 måned siden. Bilen ble levert for 2 uker siden. Fikk plutselig motorstopp nå. Etter en del forsøk fikk jeg start på bilen men et varsellampe begynte da å lyse. Leverte bilen på nærmeste verksted. De fant ut at motordreiningssensoren hadde ryket og måtte byttes. Hadde tegnet Star bruktbilgaranti hos forhandleren. Nå nekter Star å dekke for denne og sier dette ikke dekkes av garantien. Hva burde jeg gjøre i dette tilfelle? Hvem bør ta regningen ? Bør man ta en NAF test for å sjekke om det er andre feil på bilen som bør utbedres? Hva slags test bør man isåfall da ta? Håper på seriøse svar. På forhånd takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Det er litt lurt og fortelle mer info ang både bil og hvilken kontrakt som ble skrevet.. Men en NAF-test er alltid lurt å ta uansett om bilen er brukt fra forhandler eller brukt fra privat selger. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Feil på elektronikk oppstår som regel plutselig, og uten forvarsel. Nå vet ikke jeg hva som står i garantien din, men det virker litt rart at det ikke dekkes. Uansett så ville ikke NAF ha oppdaget dette Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thunir Skrevet September 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 Dette har forhandler akseptert og kunne dekke. Takker for svarene på innlegget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg