Gå til innhold

omreg.avgifta. blir gæærn

Ranger emnet

psychoExtreme

Anbefalte innlegg

kan noen fortelle meg hvorfor i hel..ete det er dyrere å omregge en ny ift gammal bil???

er det virkelig mer JOBB for de geitene som går å breker rundt etter avgifter,å levere et ark som det står 1999 modell på ift 198

9..

Får lyst til å knuse noe(n)

Eg blir i godt humør av øl!

Visste du at...

-Menn bommer ikkje på doskåla fordi dei slurver, men for å markere sitt revir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by fastone

Du m,å da skjønne at det tar lengre tid å registrere en ny bil enn en gammel:D :D

Nei, det gir ingen mening. En bil er en bil uansett årsmodell, men det er vel en form for melking

På tide at de finner noen andre å melke snart ..

Legger jo alle idiotavgifter på oss bileiere ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mere enig. Politikerne som dasser gratis rundt i regjeringsbiler til 500k++ daglig har ingen forståelse for slikt.

Drittsekkene tjener 500k+ i året og har derfor ingen formening hva det koster for en vanlig sliter som ikke har mere enn rundt 300k eller mindre i året.

Det hyklerske gliset til Bondevik & co gjør meg eitrende forbanna av og til. U-hjelp skal vi gi, men hva med å slette litt av utenlandsgjelda istedet? Nei da er det bedre PR verdi å gi 2 mill eller noe i en TV - aksjon. 2 mill? Det er som om musa pisser i havet og sier: "se på meg, nå har jeg gitt min del" og synes det er fint og flott.

Og bilavgiftene burdte uavkorta gått til utbedring av veinettet. Minst 2 felts klasse A motorvei med midtrabatt fra Oslo til Bodø, med avstikker til Bergen burdte vært lagd for lenge siden.

Nesten så jeg får lyst til å stemme FrP ved neste valg. Værre kan det iallefall ikke bli!

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke omreg avgiften blitt til som en luksus avgift på bil.

For å straffe de som hadde rå til å kjøpe ny bil..

siden har vel avgiften steget vannvittig i forhold til de andre avgiftene på biler og nå straffer de virkelig de som har råd til å kjøpe seg en ny.

Som konkuranse tilsynet alltid sier til selskaper som tar seg grovt betalt for en tjeneste.. F.eks telenor når de tar mye mere for å ringe til andre mobil selskaper enn sine egne og skylder på mer utgifter med administrasjon.. Da får de på pukkelen og grei beskjed om at de ikke kan ta inn mere enn de reelle kostnadene.

Burde vert det samme for biltilsynet. 100 kr for å omregge en bil.

Koster de 5 min og noen ark,, Og noen trykk på tastaturet.

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er regnet ut at en avgiftsøkning på 50ØRE i benisnprisen ville sikre HALV PRIS på alle kollektivtrafikk her i landet...... javel

tenk da hva 10k mer i året i skatt for de som tjener 500k+ og IKKE har høyt lån. Lage skatt på aksjeutbytte. En lov MOT de jævela nullskatteyterne av noen forbanna RIKE snyltere...

det ville MINST sikret

1. Lavere bensinpriser

2. en HALVERING av bilavgifter :mad:

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg skulle kjøpe meg en vinter bil så stod valget mellom en mazda 323 og en golf. Mazdaen var i mye bedre stand og ikke så gale i prisen.

Men når jeg fant ut at jeg måtte ut med 5K i omreg for mazdaen gav jeg faen og kjøpte golfen isteden for.. Den var bare 1230 kr eller noe..

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge - Oppnedlandet i nord.. faen ta meg så bakvendt på avgifter at det er til å grine av. Hvorfor skal vi, som oljenasjon ha så høye bensinpriser? 75% er jo avgifter til ditt og datt, og ikke mange kronene av de pengene vi spytter inn til omreg, årsavgift osv går til å utbedre veier, eller senke avgifter på ting og tang. Eu-kontroll/Periodisk kjøretøykontroll = innført for å heve standarden på de gamle bilene eller å få dem bort fra veiene? Grunnen til at norge har gjennomsnittelig en av verdens eldste bilparker? Hva med å bruke noen av avgiftskronene til å heve vrakpanten, sånn at de trafikkfarlige gamle bilene kan skrotes, og folk får litt startkapital til noe nyere?

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vantage

Norge - Oppnedlandet i nord.. faen ta meg så bakvendt på avgifter at det er til å grine av. Hvorfor skal vi, som oljenasjon ha så høye bensinpriser? 75% er jo avgifter til ditt og datt, og ikke mange kronene av de pengene vi spytter inn til omreg, årsavgift osv går til å utbedre veier, eller senke avgifter på ting og tang. Eu-kontroll/Periodisk kjøretøykontroll = innført for å heve standarden på de gamle bilene eller å få dem bort fra veiene? Grunnen til at norge har gjennomsnittelig en av verdens eldste bilparker? Hva med å bruke noen av avgiftskronene til å heve vrakpanten, sånn at de trafikkfarlige gamle bilene kan skrotes, og folk får litt startkapital til noe nyere?

Eller hva med å reversere omreg avgiften slik at du måtte ut med mest for eldre biler....Det hadde vært lurt, men for flesteparten av oss som skal kjøpe billig bil og ødelegge den i vinter er det ikke så gunstig.

-Her til lands blir du straffet hardere jo mer penger du tjener og jo nyere biler (f.eks) man kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider